مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان در گفتگو با خورنا مطرح کرد:

علت تعطیلی کتاب فروشی های کانون پرورش فکری خوزستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان گفت: دلیل تعطیلی فروشگاه های کتاب زیر پوشش کانون طولانی شدن پروسه واگذاری آنها به بخش خصوصی است.

خورنا|کاوه صفاپور: وحید کیانی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری خورنا در خصوص علل تعطیلی کتابفروشی های زیر پوشش کانون اظهار کرد: نخست آنکه کار کانون کتاب فروشی نبوده بلکه آفرینش گرایی است. تعطیلی کتابفروشی ها نیز قبل از دوره مدیریت اینجانب بوده که البته ارتباطی هم به مدیریت قبلی ندارد. بنا بر این بوده که در زمان تصدی آقای حاجیان‌زاده فروشگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کنند که پروسه مناقصه و تشریفات واگذاری مشمول مرور زمان شده و مراحل پایانی را سپری می کند.

وی افزود: واگذاری کتابفروشی های کانون به بخش خصوصی تصمیم مدیریت کلان کانون بوده و هنگامی که مراحل واگذاری به طور کامل انجام شود شاهد بازگشایی فروشگاه خواهیم بود و  این قول را می دهم که تا پایان سال جاری کتابفروشی‌ها پس از گذشت یکسال بازگشایی شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان خوزستان در پاسخ به سوالی در خصوص عدم حمایت از نویسندگان بومی عنوان کرد: کانون امکانات حمایتی را نداشته و نقش کانون صرفاً آماده سازی و ارسال کتاب به شورای کتاب است.

کیانی در پایان در ارتباط با کمبود شعب کانون در سطح استان نیز گفت: با وجود تلاش فراوان از سوی مدیریت فعلی و قبلی، عدم صدور مجوز جذب نیروی انسانی از سوی دولت عمده ترین دلیل این مشکل به شمار می رود. هرچند با حمایت استانداری تلاش بسیاری به منظور بالا بردن ظرفیت فرهنگی مناطق محروم استان صورت گرفته است.