عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بنزین در سال ۹۸ تحت هیچ شرایطی گران نمی‌شود/طرح یک لیتر بنزین در روز روشی ناکارآمد است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از عدم افزایش قیمت بنزین در سال آینده خبر داد.

خورنا| کامیاب کردزنگنه:علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار خورنا در خصوص افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ اظهار داشت: ما در کمیسیون انرژی مجلس با برگزاری جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که باتوجه به شرایط خاص و وضعیت اقتصادی کشور صلاح نیست تحت هیچ شرایطی قیمت بنزین افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر نظرات متفاوت در خصوص سهمیه‌بندی بنزین گفت: ما اگر سهمیه‌بندی را به قصد تعریف الگوی مصرف مناسب ببینیم، به شرط آنکه در سیستم حمل و نقل کشور اخلال ایجاد نکند و بتواند در بحث قاچاق کمک حال ما باشد، ایده خوبی است. اما برای اینکه کاری درست انجام شود نباید عجولانه تصمیم گرفت.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه باید از نقطه نظر فعالان و نخبگان اجتماعی، اصحاب رسانه و صاحبان علم و دانش در دانشگاه‌ها را اخذ کنیم گرچه ممکن است مدت زمان طولانی‌تری طول بکشد اما به کاری جامع و بی‌نقص تبدیل می‌شود و از طریق آن برای کشور مشکلی ایجاد نمی‌شود.

گلمرادی تاکید کرد: با توجه به اطلاعاتی که از کمیسیون تلفیق درباره بودجه ۹۸ کسب کرده‌ام هیچگونه افزایشی در بحث قیمت بنزین نداشتیم و در بحث سهمیه‌بندی هم طرحی به مجلس ارائه شد که به ازای هر نفر در روز یک لیتر اختصاص دهیم.

وی افزود: به عقیده من اینها روش‌های غلط و ناکارآمدی است که مشکلات کشور را بیشتر می‌کند. ما باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم و رعایت عدالت اجتماعی با راهکارهای دیگری اقدام کنیم.

گلمرادی ادامه داد: به عنوان مثال ما اگر در بحث توسعه زیرساخت‌ها از محل درآمدهای نفتی و حامل‌های انرژی استفاده کنیم منافع آن شامل حال کشور می‌شود البته ما باید اولویت‌بندی را هم مدنظر داشته باشیم و ببینیم نیازمندی‌های ما در کدام حوزه اولی‌تر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امروز مشکلات عدیده‌ای داریم که نتیجه تصمیمات احساسی است که در کشور وجود دارد. به عنوان مثال عدم وجود طرح آمایش سرزمینی در کشور باعث شده که در سطح کلان کشور و نهادهای سیاسی، هر کسی بر اساس لابی که می‌کند در ایجاد یک کارخانه یا تاسیسات در هر جای کشور حرکتی کند که بعدها متوجه شویم این صنعت به آب نیاز دارد و نباید در مناطق کویری احداث می‌شد.

گلمرادی در پایان تاکید کرد: متاسفانه امروز خیلی از این موارد دیده می‌شود و عمده آن مربوط به مدیران دو دهه گذشته است که متاسفانه در این بخش کم‌ترین توجه را داشته‌اند و برای جلوگیری از گسترش آن باید سیاست‌گذاری ما عاقلانه، عالمانه و خردمندانه انجام شود.