معاون میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد هتل ۴ ستاره در اهواز

معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به منظور تکمیل یک مجموعه اقامتی در قالب هتل چهار ستاره در اهواز خبر داد.

خورنا- به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان احسان زارع‎‎اصل امروز سه‎شنبه نهم بهمن‎ماه ۹۷ با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست‎های دولت تدبیر و امید به منظور فرآهم آوردن زمینه‎های توسعه زیرساخت‎های گردشگری و اشتغال‎زایی در سطح کشور، مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل یک هتل چهار ستاره به مدیریت صادق اهوازیان واقع در استان خوزستان ـ شهرستان اهواز مصوب شد.

او در ادامه بیان این‎که دریافت تسهیلات برای این پروژه از منابع صندوق توسعه ملی، از سوی سازمان مرکزی میراث فرهنگی مصوب و مجری این هتل نیز برای دریافت آن به بانک معرفی شده است افزود: با اختصاص این تسهیلات و بهره‎برداری از این پروژه دست‎کم برای ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اضافه کرد: این هتل با تکمیل فرآیند ساخت و اختصاص تسهیلات به احتمال زیاد اوایل سال ۱۳۹۹ به تأسیسات اقامتی استان اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: این هتل چهار ستاره در زمینی به متراژ ۱۵۹۰ متر مربع و زیربنای ۱۳۵۵۹ در حال احداث است و شامل ۳۰ اتاق دو تخت، ۲۵ اتاق سه تخت، ۱۰ اتاق چهار تخت، ۳۰ سوئیت تک‎خواب و ۱۰ سوئیت دو خواب می‎باشد.

زارع‎اصل خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های تشویقی سازمان میراث فرهنگی، ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در تأمین زیرساخت‌های گردشگری با پرداخت تسهیلات کم‎بهره از محل‌های اعتباری در اختیار است که این تسهیلات از محل منابعی مانند طرح اشتغال روستایی و فراگیر، کار گروه رفع موانع تولید و صندوق توسعه ملی پرداخت می‎شود.