ایجاد دبیرخانه جراحی و درمان رایگان بیماری های سر و گردن دانش آموزان در رامهرمز برای اولین بار درکشور

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از جراحی و درمان رایگان دانش آموزان خوزستانی مبتلا به بیماری های فک و صورت توسط تیم پزشکی و جراحی موسسه «خیریه مرهـم» به سرپرستی دکترعبدالجلیلکلانترهرمزی در استان خبر داد.

خورنا/فرشید فرجی- به گزارش خورنا تقی زاده با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه درمان رایگان بیماری های سر و گردن « شکاف لب و کام» با هدف شناسایی و تحت پوشش قرار دادن تمامی دانش آموزانی که به این بیماری ها مبتلا هستند، در شهرستان رامهرمز مستقر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ منطقه و ناحیه آموزش و پرورش خوزستان اطلاعات پزشکی مربوط به دانش آموزان  را به این دبیرخانه ارسال کردند که پس از بررسی عکسها و اطلاعات دریافتی، چگونگی فرآیند درمان و جراحی دانش آموزان به خانواده های آنها اطلاع داده می شود.

وی با بیان اینکه این طرح طی سالهای گذشته نیز در استان خوزستان اجرا شده است، اضافه کرد: یک تیم تخصصی به سرپرستی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی طی روزهای هشتم و نهم بهمن ماه در استان خوزستان حضور دارند و دانش آموزان خوزستانی دارای بیماری های شکاف لب و کام را در بیمارستان دزفول تحت عمل جراحی قرار می دهد.

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از ۲۰۰ پرونده پزشکی دانش آموزی توسط همکاران ما در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته است که سی دی اطلاعات تکمیلی ۷۰ دانش آموز نیز توسط دبیرخانه استانی این طرح جهت دریافت نوبت عمل برای این تیم پزشکی در تهران ارسال شده است.

تقی زاده یادآور شد: دانش آموزان بیماری که هنوز اطلاعات  تکمیلی پزشکی آنها توسط کارشناسان بهداشت مناطق به دبیرخانه ارسال نشده است، بلافاصله پس از ارسال اطلاعات پزشکی در نوبت عمل قرار می گیرند.

تقی زاده در پایان گفت: دبیرخانه درمان رایگان بیماری های سر و گردن برای اولین بار در کشور در شهرستان رامهرمز ایجاد شده است و طی روزهای آینده از پوستر این طرح با حضور مسئولان استانی رونمایی می شود.