رئیس جمعیت هلال احمر بندر ماهشهر:

بسیاری از دستگاه‌ها با جمعیت هلال احمر همکاری لازم را ندارند/ در طرح دادرس به ۵۰۰ دانش‌آموز بندر ماهشهر امداد و نجات آموزش داده می‌شود/عملکرد خورنا در بیان مسائل و مشکلات قابل تقدیر است

رئیس جمعیت هلال احمر بندر ماهشهر از آمادگی این ارگان برای آموزش همگانی امداد و نجات به شهروندان خبر داد.

یاسر زائری در گفتگو با خبرنگار خورنا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و به پیروی از آن جمعیت هلال احمر بندر ماهشهر طرحی را تحت عنوان طرح دادرس که مخفف دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت است را در آموزش و پرورش اجرا می‌کنند که این طرح در شهرستان بندر ماهشهر و با ظرفیت آموزش سالیانه ۵۰۰ دانش‌آموز در حال اجرا است.

وی افزود: این آموزش‌ها، دانش‌آموزان پایه هشتم را در زمینه‌های امداد، نجات، اسکان، چادر زنی و آنچه که در رابطه با حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی مورد نظر است،  آماده می‌کند تا بتوانند در شرایط بحران، خود، خانواده، هم‌کلاسی‌ها و حتی جامعه را زیر پوشش قرار دهند.

زائری با تاکید بر آمادگی هلال احمر بندر ماهشهر برای آموزش همگانی امداد و نجات تاکید کرد: بندرماهشهر شهرستانی برخوردار با امکاناتی بسیار کم و درگیر با حوادث است و بسیاری از دستگاه‌ها همکاری لازم با جمعیت را ندارند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر بندر ماهشهر با کمبودهای بسیار زیادی مواجه است که می‌طلبد مسئولان امر به این موضوع رسیدگی کرده و با هلال احمر همکاری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر بندر ماهشهر در پایان تاکید داشت: پایگاه خبری خورنا در تمامی عرصه‌ها از جمله بیان مشکلات و مسائل شهری حاضر است که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

کارشناس مشاوره و سلامت آموزش و پرورش بندر ماهشهر نیز در گفتگو با خورنا در این باره اظهار داشت: در طرح دادرس ۱۲ مدرسه پسرانه و ۱۲ مدرسه دخترانه شرکت دارند که ما سعی کرده‌ایم اکثریت را در این طرح شرکت دهیم و تعداد مدارس شرکت کننده در بندر ماهشهر از حد متوسط استان نیز بیشتر است.

طاهری‌دوست با تقدیر از هلال احمر بندر ماهشهر افزود: امیدواریم آموزش‌هایی که در این طرح ارائه می‌شود باعث افزایش سطح مهارت‌های دانش‌آموزان شود تا جامعه‌ای آماده در مواقع بحران و بلایای طبیعی داشته باشیم.