فرماندار هفتکل: رشد اقتصادی هفتکل در گرو بازگشت پادگان آموزشی ارتش به این شهر است/ مطالبه مهم مردم هفتکل عبور لاین دوم جاده اصفهان از شهر هفتکل است

سید عابدین طباطبایی در خصوص مطالبات مردم شهرستان هفتکل، اظهار کرد: پادگان آموزشی ارتش یکی از پادگان های پیشرفته آموزشی در شهرستان هفتکل، با زمینی معادل ۶۵ هزار هکتار بود که به علت کج سلیقه گی های برخی افراد در هفتکل در سال های نه چندان دور به اهواز منتقل شد.

وی افزود: پادگان ها به عنوان یک آیتم توسعه اقتصادی در شهر ها مطرح هستند.

طباطبایی ضمن اشاره به این نکته که چند ماهی بیشتر از تصدی وی بر مسند فرمانداری شهرستان هفتکل نمی گذرد، تاکید کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان هفتکل بازگشت پادگان ارتش به این شهر است.

وی با اشاره به نکته که قرار است زمین های پادگان آموزشی ارتش را به بخش خصوصی واگذار کنند، تصریح کرد: پادگان جزو اموال عمومی مردم است و این نکته را طی نامه ای به سمع و نظر معاون امنیتی استاندار خوزستان رسانده ام.

فرماندار هفتکل ادامه داد: خواسته ما بازگشت پادگان ارتش به هفتکل است و اگر قرار بر واگذاریست، به سازمان مسکن و شهرسازی یا بنیاد مسکن و خانواده های بی بضاعت به قیمت دولتی واگذار شود، نه به یک سرمایه گذار که ساخت و ساز کند و به قیمت گزاف به مردم بفروشد.

طباطبایی در خصوص مزیت های بازگشت پادگان آموزشی ارتش به هفتکل، خاطرنشان کرد: اصولا پادگان ها امکانات رفاهی به همراه خود به شهر ها وارد کرده و بالطبع شاهد توسعه در بخش جمعیتی و خدمات عمومی خواهیم بود، همچنین افزایش ایاب و ذهاب، خرید و فروش مایحتاج سربازان از شهر، افرایش گردش مالی در بازار و رشد درآمد سرانه مردم از دیگر مزیت های بازگشت پادگان ارتش به شهرستان هفتکل است.

فرماندار هفتکل دیگر مطالبه مردم در جهت توسعه اقتصادی این شهرستان را عبور جاده ترانزیتی اهواز به استان های مرکزی کشور از درون این شهرستان عنوان کرد و گفت: مسیر رفت از اهواز به استان های مرکزی کشور از درون شهرستان هفتکل می گذرد در صدد هستیم مسیر برگشت به اهواز را نیز به درون شهر هفتکل بازگردانیم.

وی افزود: جاده های اصلی و ترانزیتی در شهر های بزرگ ایجاد ترافیک کرده و لزوما جاده کمربندی احداث می شود ولی در شهر های کوچک عامل توسعه و سبب رشد و رونق اقتصادی می گردد.

فرماندار هفتکل در پاسخ به این پرسش که آیا شهرستان هفتکل آمادگی های لازم‌جهت بازگرداندن مسیر برگشت از استان های مرکزی کشور به اهواز ، از درون شهر را دارد؟ بیان کرد: اکنون جاده ۲ بانده است، اما بر اساس یک طرح ملی که در حال اجرا است در صدد هستیم جاده را به ۴ باند افزایش دهیم.

طباطبایی عنوان کرد: از خروجی شهرستان هفتکل به سمت ایذه حدود ۷ کیلومتر است که با اعتباری که شهرستان هفتکل به این طرح ملی تزریق کرد، ۳/۵ کیلومتر آن آماده شده و در ۲۲ بهمن ماه سال جاری آسفالت ریزی می شود برای حدود ۳/۵ کیلومتر باقیمانده نیز، پیمانکار مربوطه کارگاه را تجهیز کرده و آماده کار است./ایلنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *