۴۰ مسجد در بهبهان تجهیز و مرمت می شوند

خورنا : فرماندار بهبهان گفت: ۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات فرهنگی استان خوزستان به مرمت و تجهیز ۴۰ مسجد شهرستان اختصاص می یابد.

به گزارش خورنا و به نقل از مهر، فرهاد باذلی محبوب پیش از ظهر شنبه در مراسم گردهمایی مسئولان هیئت امنای مساجد شهرستان بهبهان و خادمین اعتکاف که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بهبهان شهری است با پیشینه کهن تاریخی سرشار از علاقه مردم به دین و دینداری به ویژه در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی و پس از پیروزی آن و وجود بیش از ۲۶۰ مسجد در نقاط مختلف این شهرستان حاکی از ارتباط بسیار نزدیک مردم با انجام احکام و فرایض دینی و توجه به اماکن مذهبی است.

وی با بیان اینکه مسجد کانون حرکتهای اجتماعی، سیاسی و دینی در کشور ما به شمار می رود، افزود: توجه دولت به ویژه در دوره های نهم و دهم به امور فرهنگی به ویژه مرمت و تجهیز مساجد بسیار خوب و چشمگیر بوده است.
فرماندار بهبهان با تاکید بر تعامل و همکاری مردم با دولت در نگهداری مساجد و گسترش کارهای فرهنگی تصریح کرد: ما وظیفه داریم مساجد را گرم نگه داریم ولی حضور فعال مردم نیز در برنامه های فرهنگی مساجد بسیار تعیین کننده و اثرگذار است که می توان برگزاری خوب مراسم معنوی اعتکاف را مصداق بارز آن برشمرد.
باذلی محبوب با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند نقش آنان را در تحقق اهداف فرهنگی کشور بسیار مهم دانست و عنوان کرد: در آینده نزدیک کمیسیون بانوان فرمانداری تشکیل داده و راه اندازی می کنیم و در همین راستا نیز بانوان جوان نخبه را نیز تقویت کرده و تلاش کرده ایم حضور زنان در عرصه های مهم تصمیم گیری به ویژه در جلسات و شوراها را پررنگ کنیم.
وی اظهار داشت: بعضی از مساجد در شهرستان فعالیت خوبی ندارند که از ادارات فرهنگی می خواهیم تا این مساجد را شناسایی و برای فعال شدن آنها از هیچ کمک و همکاری دریغ نکنند.
باذلی محبوب با بیان اینکه اگر از ظرفیت مساجد خوب استفاده کنیم بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه مرتفع خواهد شد، افزود: فعالیت فرهنگی مساجد نباید به زمانی خاص مثل ماه مبارک رمضان، محرم ، صفر و … محدود شود و روحانیون و ائمه جماعات مساجد باید در راستای استمرار فعالیت فرهنگی مساجد پیشقدم بوده و همکاری و برنامه ریزی کنند.