بازدید معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از پتروشیمی لردگان

خورنا|باقر گل فر:مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با هدف تسریع در توسعه و تکمیل طرح های فعال پتروشیمی، از طرح آمونیاک و اوره لردگان واقع در استان چهارمحال بختیاری بازدید کرد.

 بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در یکی دیگر از سفرهای عملیاتی – استانی خود، از طرح ۱٫۷۵۵ هزار تنی آمونیاک و اوره لردگان بازدید کرد.

بهزاد محمدی در این سفر ضمن بازدید از نحوه فرایند های اجرایی و مهندسی طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی لردگان، با برگزاری جلسه ای در جریان آخرین برنامه ریزی ها و مشکلات تکمیل این طرح قرار گرفت.
به گفته معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، صنعت پتروشیمی به عنوان صنعتی مولد، با اولویت نخست کشور در حوزه ارز آوری و اقتصاد، حایز اهمیت است و وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی توجه و حساسیت ویژه ای به توسعه و تکمیل طرح های این صنعت دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به بررسی چالش های پروژه های پتروشیمی و توسعه و تکمیل طرح های دردست اجرا، معتقد است: شرکت ملی صنایع پتروشیمی براساس وظیفه حاکمیتی خود در حوزه حل مشکلات و چالش های واحدهای پتروشیمی ورود می کند و در آینده نزدیک مسیر مطمئنی را ایجاد خواهد کرد، تا طرح های پتروشیمی با مشکلات کمتر و راندمان بیشتر به اهداف خود برسند.

طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی لردگان از جمله طرح های فعال صنعت پتروشیمی واقع در استان چهار محال بختیاری در منطقه فلارد است.

براساس آخرین گزارش ها، این طرح فعال پتروشیمی تا پایان آذر ماه امسال در حدود ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی را به خود اختصاص داده است.

شرکتهای کازاله و استامی کربن، به ترتیب شرکت های صاحب لیسانس واحد آمونیاک با ظرفیت اسمی سالانه ۶۸۰ هزار تن و واحد اوره با ظرفیت اسمی ۱٫۷۵ هزار تن پتروشیمی لردگان هستند.

گفتنی است، طرح مذکور در سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *