سرپرست فرمانداری هندیجان منصوب شد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با صدور حکمی علی بویری را به عنوان سرپرست فرمانداری هندیجان منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از ایرنا بویری پیش از این به عنوان بخشدار مرکزی و سرپرست فرمانداری رامهرمز همچنین معاون برنامه ریزی و امور اداری فرمانداری اهواز مشغول به کار بوده است.

پیش از وی کورش مودت از اسفند ۹۵ به عنوان فرماندار هندیجان مشغول به کار بود که اخیرا به عنوان سرپرست فرمانداری خرمشهر منصوب گردید.

بندر هندیجان در جنوب شرقی استان خوزستان و با ۹۵ کیلومتر مرز آبی و دو بندر تجاری و صیادی سجافی و بحرکان در شمال خلیج فارس قرار گرفته‌ و رودخانه‌ای موسوم به هندیجان یا زهره این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند.

صنعت شیلات با اشتغال زایی حدود ۶ هزار نفر و بیش از ۱۷۰ فروند لنج و ۴۰۰ قایق دارای مجوز از کهن‌ترین صنایع در هندیجان بوده و حدود ۳۷ درصد صید استان(۱۳ تا ۱۷ هزار تن تولیدات صید) در این شهرستان استحصال می شود.

واردات کالای همراه ملوان از کشورهای همجوار با خلیج فارس، هندیجان را به یک بندر تجاری تبدیل کرده و سبب شده از مناطق مختلف کشور برای خرید به این شهرستان سفر کنند.

کشاورزی از دیرباز یکی از منابع درآمدی مردم هندیجان بوده و در چند سال اخیر به دلیل برداشت های بی رویه آب در شهرستان های بالادست هندیجان و اعمال مکرر محدودیت های کشت، کشاورزان این شهرستان به شدت آسیب دیده اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سعید روشنی گلمرادی بومیان ماهشهر و هندیجان را کنار زده وتمام غیر بومیان را پست داده