۲۶ مرکز تحقیقاتی از سال ۸۲ تا ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشکیل شد

خورنا- محمد بدوی در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: همانگونه که جامعه روز به روز درحال تغییر و تحول است دانشگاه‌ها نیز باید تغییرات را رصد کند و هم گام با نیازها جلو برود و این نیازها نیز با پژوهش و تحقیق برطرف می‌شوند.

وی با اشاره به پیشرفت حوزه پژوهش پس از انقلاب اسلامی افزود: کل مقالات علمی در نمایه‌های معتبر دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۸هزار و ۵۷۴ مقاله و کل مقالات ارائه شده در همایش‌ها نیز۸ هزار و ۶۹۳ تعداد است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تعداد همایش‌های برگزار شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه شهید چمران اهواز۵۱ همایش است و همچنین۱۶۲ جلد کتاب توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز تالیف و ترجمه شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات زیر ساختی برای انجام این فعالیت‌های پژوهشی تشکیل۲۲ مرکز از سال۸۲ تا۹۲ است و از۹۲ تا۹۷ نیز۴ مرکز تحقیقاتی تشکیل شد.

بدوی درباره جذب هیئت علمی برای دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۲۱ نفر هیئت علمی از سال۸۷ تا ۹۷ و۱۳ نفر هیئت علمی پژوهشی نیز از همان تاریخ برای انجام کار پژوهشی نیز جذب شدند.

وی به تاسیس پژوهشکده سلامت در سال۹۰ اشاره و عنوان کرد: پژوهشکده علوم پایه نیز اکنون درحال تکمیل است و از جمله اقدامات موثر در بخش توسعه زیرساخت‌های پژوهشی محسوب می‌شود.

همچنین در این نشست حسینی‌نژاد بیان کرد: در سال۵۷ تعداد بیمارستان‌های خوزستان تنها۲۳ بیمارستان بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این تعداد به۵۹ بیمارستان رسید..

وی با اشاره به مراکز پرتو نگاری افزود: تا سال۶۵ تنها۴۲ مرکز وجود داشت اما پس از پیروزی انقلاب تا سال۸۷ این مراکز به ۱۳۰ مرکز رسید همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مرکز توانبخشی وجود نداشت اما اکنون در استان خوزستان تعداد این مراکز به۴ مرکز رسید.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تنها۸۸ پزشک متخصص در سال۵۷ داشته‌ایم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد پزشکان متخصص استان به هزار و۱۲۱ پزشک رسید همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ مطب دندان پزشکی در استان وجود نداشت اما تا سال۹۷ مطب‌های دندان پزشکی به۴۳۰ مطب رسیده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز افزود: تعداد آزمایشگاه‌های کنترل سلامت در سال۵۷ تنها یک آزمایشگاه بود اما تا سال۹۶ تعداد ای آزمایشگاه‌ها به۱۶ آزمایشگاه رسید.

وی درباره تعداد داروخانه‌ها در مقایسه با قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها۹۳ داوخانه در استان وجود داشت اما تعداد داروخانه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی به۶۳۴ داروخانه رسید.

انتهای پیام/