تنها ۲ درصد مردم شوشتر عضو کتابخانه‌ها هستند

خورنا- پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر باحضور نماینده شهرستان شوشتر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و مسئولان شهرستانی و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

از اختصاص ۱۲ میلیارد ریال برای کتابخانه عمومی وفایی تا آغاز پروژه جدید در شوشتر

در ابتدای این جلسه، سهراب گیلانی با اشاره به تأثیرگذاری همدلی و همکاری نهادها با جامعه در توسعه و تسریع‌بخشی به فرایندهای اجرایی، اظهار داشت: ۱۲ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه عمومی حکیم وفایی شوشتر باتوجه به پیگیری انجام شده، اختصاص یافت.

نماینده مردم شهرستان گتوند و شوشتر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این مبلغ ۷ میلیارد ریال تحقق پیدا کرده و مابقی نیز در اعتبارات سال آینده تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت جمعیتی و فرهنگی شهرک شرافت شهرستان شوشتر و مناطق پیرامون، افزود: مردم شهرستان شوشتر و به ویژه این منطقه پیگیر راه‌اندازی کتابخانه در این محله هستند تا پیگیری لازم جهت ایجاد این مجموعه فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان گتوند و شوشتر در مجلس شورای اسلامی از آغاز ساخت کتابخانه شهرک شرافت شهرستان شوشتر و مناطق پیرامون از بهمن ماه سال جاری خبرداد.

تنها دو درصد مردم شوشتر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

در ادامه پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر، منصور کوهی رستمی با اشاره به ساخت کتابخانه عمومی حکیم وفایی شوشتر، اظهار داشت: اعتبار قرارداد این کتابخانه ۱۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال است.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی حکیم وفایی شوشتر با اعتبار اولیه ۶ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۲۹۲ هزار ریال، زیربنای ۴۵۰ متر در مساحت ۱۶۳ متر مربع و در ۴ طبقه احداث می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان به تبیین شاخص‌های کتابخانه‌ای در شهرستان شوشتر پرداخت و افزود: تنها دو درصد از مردم شوشتر در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند که این میزان از میانگین استان نیز پایین‌تر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دو کتابخانه «ن و القلم» و «آیات» و رشد چشمگیر سرانه فضای کتابخانه‌ای، ادامه داد: در شهرستان شوشتر به ازای هر ۲۵ هزار نفر، یک کتابخانه تهیه و وجود دارد.

رستمی با اشاره به سابقه تاریخی و دینی شهرستان شوشتر و استعداد آن در تبدیل شدن به قطب کتاب و کتابخوانی، افزود: ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای در شهرستان شوشتر نیازمند توجه و اهتمام بیشتر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بر پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها تأکید و بیان کرد: محل درآمدهای شهرداری‌ها تنها منبع درآمد کتابخانه‌های عمومی برای مدیریت هزینه‌های جاری نظیر برق، آب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با بیان این‌که براساس قانون، شهرداری مکلف به پرداخت نیم درصد کتابخانه‌های عمومی شده است، اظهار داشت: متاسفانه در عمل اقدامی نسبت به پرداخت توسط شهرداری‌ها انجام نمی‌شود.

رستمی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه پروژه حکیم وفایی شوشتر تأکید کرد و گفت: این کتابخانه در دلیل نبود استحکام بنا و مشکلات ساختمان در سال ۹۲ تعطیل و به مدت دو سال نیز به اداره آموزش و پرورش منتقل شده است.

انتهای پیام/