توسعه صنعت کشاورزی سبب ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در اندیمشک می‌شود

خورنا- کشاورزی و خدمات این حوزه یکی ازمهم‌ترین ظرفیت‌های کشور بوده و مقام معظم رهبری، همواره بر توسعه آن تاکید و کشاورزی را یکی از محورهای توسعه،کار آفرینی، پیشرفت و تقویت زمینه استقلال اقتصادی کشور دانسته‌اند.

شهرستان اندیمشک نیز یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ایران اسلامی است و به صورت سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف کشور در شهرها و استان‌های مختلف کشور می‌کند تا این شهرستان به یکی از صادر کنندگان برتر محصولات کشاورزی در استان خوزستان تبدیل شود.

هم زمان با آغاز مطالعات یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشاورزی استان خوزستان و انتقال آب به اراضی کشاورزی اندیمشک از طریق منابع آبی سد بالارود با رئیس جهاد کشاورزی این شهرستان به گفت‌وگو نشسته‌ایم تا روند اجرایی این طرح و همچنین میزان خسارت‌های وارد شده به اراضی کشاورزی اندیمشک پس ازبارندگی‌های اخیر را بررسی کنیم.

باران ۴۲ میلیارد ریال به کشاورزی اندیمشک خسارت وارد کرد

سید هدایت اله موسوی، اظهار داشت: بارندگی‌‌های اخیر بیش از ۴۲ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی شهرستان اندیمشک خسارت وارد کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که پس از بارندگی‌های اخیر به بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی شهرستان خسارت وارد شده است، افزود: این میزان خسارت پس از کارشناسی‌های صورت گرفته با هدف تسریع در تأمین نیازهای کشاورزان به اجرا رسید.

وی گفت: در بارندگی دی ماه امسال به بیش از ۳ هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک خسارت وارد شد.

کشاورزی یکی ازمهم‌ترین محورهای توسعه و کارآفرینی کشور است

موسوی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های ابتدایی میزان خسارت به اراضی کشاورزی پس از بارندگی‌های اخیر ۵۰ درصد است، ادامه داد: بیشترین حجم خسارت مربوط به اراضی گندم، چغندر قند، کلزا، سبزی و صیفی بوده و میزان کامل خسارت پس از پایان بررسی‌های کارشناسی به صورت کامل اعلام می‌شود.

وی با بیان این که روند بررسی و جبران خسارت‌های ایجاد شده به کشاورزان شهرستان اندیمشک پس ازبارندگی‌های اخیر آغاز شده است، عنوان کرد: تلاش داریم در کم‌ترین زمان ممکن ، خسارت وارد شده به کشاورزان شهرستان را پرداخت و از آن‌ها برای تولید محصولات غذایی مختلف حمایت کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیان این که امروز کشاورزی یکی ازمهم‌ترین محورهای توسعه و کارآفرینی کشور است، گفت: طرح مطالعاتی انتقال آب به اراضی کشاورزی اندیمشک با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان آغاز شده است.

طرح مطالعاتی انتقال آب به اراضی کشاورزی اندیمشک یکی از شاخص‌ترین طرح‌های حوزه کشاورزی استان خوزستان است

وی با اشاره به این که این طرح یکی از شاخص‌ترین طرح‌های حوزه کشاورزی استان خوزستان است، خاطر نشان کرد: پس از انجام طرح مطالعاتی این طرح، بیش از ۱۱ هزار هکتار به اراضی کشاورزی شهرستان برای کشت و تولید محصولات کشاورزی مختلف افزوده می‌شود.

موسوی با بیان این که این اراضی تا کنون کشت نشده و برای تولیدات کشاورزی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، افزود: با آغاز عملیات کشت در این اراضی، بیش از۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در اندیمشک ایجاد و این شهرستان به قطب تولید محصولات کشاورزی کشور تبدیل می‌‌شود.

وی میزان ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی اندیمشک را بیش از ۳ هزار نفر دانست و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حدود هفت هزار فرصت شغلی غیر مستقیم نیز با اجرای کامل این طرح در شهرستان ایجاد و پاسخی مناسب به نیازهای نیروی کار اندیمشک، داده شود.

منابع آبی طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی اندیمشک از طریق سد بالارود تامین می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک بیان کرد: منابع آبی طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی اندیمشک از طریق سد بالارود که عملیات اجرایی آن در حال اجرا و رو به پایان است تأمین و پس از بهره برداری این سد، روند اجرایی طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی اندیمشک و در کم‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود.

وی با بیان این که با اجرای این طرح تمام اراضی تحت پوشش به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز و از روش‌های سنتی آبیاری برای کشت محصولات در آن اجتناب می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی اندیمشک میزان کشت و تولید گندم آبی در شهرستان به دو برابر افزایش یابد.

موسوی با اشاره به این که طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی اندیمشک اراضی ملی و شخصی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح ۵ هزار هکتار از اراضی غربی اندیمشک در منطقه پشمینه زار و ۶ هزار هکتار نیز در اراضی لور و شهر چم گلک به سطح زیر کشت شهرستان اندیمشک افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *