شرکت سیمان بهبهان، حامی محیط زیست

خورنا | پدرام کسائی: همزمان با هفته هوای پاک نهالستان شرکت سیمان  بهبهان با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان  افتتاح  شد  

 همزمان با هفته هوای پاک با حضور احمدرضا لاهیجانزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و جمعی از مسئولان از پیشرفت پروژه کنترل گرد و غبار سیمان بهبهان بازدید، و نهالستان این شرکت نیز افتتاح شد.

  لاهیجان زاده در جمع مدیران این شرکت گفت: تلاش مدیران مجموعه جهت کاهش آلاینده ها و توسعه فضای سبز، نشانه توجه این مجموعه نسبت به مسائل محیط زیست و کاهش آلودگی و مدیریت مصرف انرژی است.

 وی در ادامه گفت: برنامه های مختلف زیست محیطی که در این مجموعه در حال انجام است عمدتا در راستای مدیریت مصرف آب و کاهش آلودگی هوا و توسعه فضای سبز نشان می‌دهد که می‌توان در کنار تولید، حافظ محیط زیست و مواهب الهی هم بود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود  با ابراز خرسندی از پیشرفت بسیار خوب پروژه جمع آوری گرد و غبار در این شرکت گفت: امیدواریم هرچه زودتر این پروژه به بهره‌برداری برسد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن  تقدیر از تلاش های مجموعه سیمان به خاطر تولید و اشتغال در کنار حفاظت از محیط زیست گفت: سیمان بهبهان سال‌هاست به عنوان یک واحد صنعتی سبز و نمونه در استان و کشور شناخته شده است و امیدواریم این تلاش‌ها همچنان تداوم داشته باشد .

لاهیجان زاده  در ادامه اضهار داشت: سیمان بهبهان امسال نیز توانسته جزء صنایع برتر در حوزه محیط زیست شناخته شود و در مراسم ویژه ای که تقدیر از صنایع سبز در سازمان مرکزی محیط زیست برگزار خواهد شد، مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

 در این مراسم محمد حاج نایب مدیرعامل سیمان بهبهان نیز گزارشی از مجموعه اقدامات زیست محیطی سیمان بهبهان را ارائه و به تشریح پیشرفت فیزیکی پروژه جمع آوری گرد و غبار در شرکت سیمان پرداخت و گزارش کاملی از این پروژه ارائه داد.

 وی در خصوص  پروژه توسعه فضای سبز گفت: این شرکت توانسته است  با احداث  نهالستان با وسعت ۲۰۰ متر  توان تولید ۱۲ هزار گونه نهال را راه اندازی کند، که این نهال ها از گونه های بومی کنار و رملیک هستند که  جهت احیا و مشارکت در کاشت در مناطق تولید می شوند.