پتروشیمی جزء صنایع مادر کشور/ایران می تواند قطب پتروشیمی منطقه شود

خورنا|باقر گل فر:نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با استفاده از مزیت‌هایی که در تولید محصولات پتروشیمی داریم، بدون شک می‌توانیم به قطب پتروشیمی منطقه تبدیل شویم.

مصطفی کواکبیان، نماینده تهران، ری، شیمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت همه ارکان نظام از صنعت پتروشیمی در شرایط کنونی گفت: ظرفیت‌ و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران بسیار فراوان است و کشورهای بسیاری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این صنعت هستند، از این رو باید بتوانیم با شیوه‌های مختلف منابع مالی جدید را برای توسعه پتروشیمی در همه بخش‌ها تامین کنیم.

وی افزود: صنعت پتروشیمی ایران می‌تواند با تولید محصولات مختلف در توسعه صنعتی و اقتصادی ایران نقش آفرین باشد، این صنعت نه تنها در داخل، بلکه در خارج از مرزهای این سرزمین نیز امروز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
کواکبیان با تاکید بر اینکه ایران را می‌توان قطب بزرگ صنعت پتروشیمی در آینده قلمداد کرد، گفت: مجلس نیز با روش‌ها و شیوه‌های مختلف حرکت این صنعت در ریل توسعه و پیشرفت را هموارتر خواهد کرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: توسعه پتروشیمی سدی مقاوم در برابر خام فروشی محسوب می‌شود، بسیاری از طرح‌های اقتصادی نتوانسته‌اند اطمینان سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کنند، اما به نظر می‌رسد امروز بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی تمایل زیادی برای مشارکت در طرح‌های پتروشیمی ایران داشته باشند. با استفاده از مزیت‌هایی که در تولید محصولات پتروشیمی داریم بدون شک می‌توانیم به قطب پتروشیمی منطقه تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی بیشترین ارزش‌افزوده را برای کشور به همراه دارد، گفت: پتروشیمی جزء صنایع مادر کشور محسوب می شود که کمک به رشد و توسعه آن از طرق مختلف همچون دولتی و بخش خصوصی ضروری است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *