معلم درس تاریخ، در حافظه تاریخی یک شهر ماندگار شد

معلم درس تاریخ، در حافظه تاریخی یک شهر ماندگار شد.

روح اله شریعتی

معلم دلنوازم که با غصه های زیبایت با خورشید به مدرسه می آیی و من برای دیدن شادابی خویش به مبارکبادت می آیم…..

استاد محسن کریمی در یکی از روزهای گرم ماه تموز سال ۴۱ پا به عرصه گیتی نهادند.سال دوم دبیرستان وارد دانشسرای مقدماتی مسجدسلیمان شدند و در سال ۵۹ به کِسوت زیبای معلمی درآمدند و در همان سال با اصابت ترکش خمپاره به ایشان از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی جدی شده و به درجه پرافتخار جانبازی نائل آمده و تا همین الان هم اثرات موج خمپاره بر جسم و روان ایشان باقی مانده است.

پدر ایشان نیز در سال های دوری که کمتر کسی سواد و مدرک دانشگاهی داشتند دبیر شیمی بوده و همین امر باعث شد که فرزندان ایشان محسن و احسان راه پدر را ادامه داده و این نصیحت پرفسور حسابی که در آغاز راه معلمی این چنین به فرزندش گفتند:”آفرین بر تو پسرم که راه فقیر شدن را انتخاب نمودی” را آویزه گوش،نمودند.

علاوه بر تدریس درس تاریخ،استاد محسن کریمی این معلم باسواد و خوش ذوق در زمینه های دیگرِ اجتماعی نیز فعال و پر رنگ حضور داشتند.
یکی از کارهای ماندگار ایشان در زمینه فرهنگ و ادبیات،پایه گذاری انجمن شعر و ادب هفتکل بود که بعدها شاعران بسیار خوبی به این شهر و استان خوزستان معرفی نمودند.از آنجایی که ایشان اهل مطالعه و تفکر بودند به پیشنهاد دبیر وقتِ هیات شطرنج استان،برای اولین بار در هفتکل هیات شطرنج را راه انداخته و دانش آموزان و همکاران فرهنگی را تشویق به این ورزشی فکری و عمیق،می نمودند.

در سال ۱۳۶۴ وارد دانشکده تاریخ دانشگاه چمران شدند و از این دانشگاه با نمرات عالی فارغ التحصیل شدند.بخاطر اطلاعات بالا و سواد قابل تحسین و همچنین اخلاق وارسته ی ایشان،دانش آموزان هفتکل شیفته کلاس ایشان بوده و مصداق این بیت:

روح پدر شاد که فرمود به استاد

فرزند مرا به جز عشق به جز مهر دگر هیچ میاموز

استاد محسن کریمی در سال ۱۳۹۱ پس از ۳۰ سال تدریس جانانه و عاشقانه از سنگر تعلیم و تربیت خداحافظی کرده و به درجه بازنشستگی نائل آمدند.برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت از خداوند متعال خواهانیم.

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست؛

هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود:

صحنه پیوسته به جاست؛

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد…….

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *