طی ۹ ماهه سال جاری:

دستیابی پتروشیمی شیمی بافت به بالاترین رکورد صادرات MTBE

خورنا|باقر گل فر:سید محسن شمس مدیر عامل پتروشیمی شیمی بافت از دستیابی این شرکت به بالاترین رکورد صادرات MTBE طی نه ماهه سال جاری در این شرکت خبر داد.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، سید محسن شمس با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش ۸۵ درصدی قیمت خوراک دریافتی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل، بیش از ۱۴ میلیون دلار صادرات محصولات به کشورهای مختلف داشته ایم که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود این رقم از مرز ۲۰ میلیون دلار عبور کند.

وی تصریح کرد: طی سالهای گذشته براساس مصوبه هیئت وزیران صادرات به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان به صورت ریالی بود ولی از مردادماه امسال با لغو این مصوبه توسط هیئت دولت صادرات این شرکت به صورت ارزی انجام شد و از شهریور ماه تمامی آورده های ارزی بابت صادرات محصولات این شرکت با نرخ انجمن صنفی پتروشیمی به سامانه نیما عرضه شد.

شمس با بیان اینکه این شرکت بر پیروی از مقررات و قوانین کشور همواره تأکید نموده ، اظهار داشت: ۹۰ درصد از ارز حاصله از صادرات در صرافی بانک رفاه ، ۵ درصد در صرافی بانک تجارت و مابقی در صرافی بانک صادرات عرضه شده است.

گفتنی است در بازدید اخیر محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) از شرکت شیمی بافت، وی عملکرد این شرکت در مسئله شفافیت کارکرد در سامانه نیما و حسن تعامل با بانک رفاه را شایسته تقدیر دانست و از مجموعه شیمی بافت بابت این همکاری با دولت تشکر نمود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *