درمان ارزان، وعده ی بخش خصوصی به خرمشهری ها

عباس مدحجی: مرکز درمانی فخرالنسا (ع) خرمشهر که تحت نظارت و حمایت مالی آیت الله سیستانی در خرمشهر احداث شده است، صبح شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده این مرجع شیعه افتتاح شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام عبدالامیر خاقانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع شیعه ، عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس ، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ، ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر، اعضای شورای شهر خرمشهر، مسئولان منطقه ای، فعالان اجتماعی، اصحاب رسانه، جمعی از شیوخ و شهروندان در مراسم افتتاح درمانگاه عمومی کوثر و مرکز جراحی محدود فخرالنسا حضور پیداکردند.

ساختمان سه طبقه این مرکز درمانی ۲۲تخته از سالها پیش ساخته شده بود ولی بدلایل نامعلومی بلااستفاده مانده بود تا اینکه از سه سال پیش استارت تکمیل و تجهیز آن زده شد و امروز با پشتیبانی آیت الله سیستانی و هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال طبق ادعای مسولانش تبدیل به یکی از بروزترین کلینیک های درمانی شد.

آندوسکوپی ، کلونسکوپی ، ارتوپدی، اورولوژی ، اکوکاردیو گرافی ، چشم پزشکی، دندان پزشکی، قلب و عروق، زنان و زایمان، پوست و آزمایشگاه ازجمله خدمات ارائه شده در این مرکز هزار و سیصد متری هستند که بنا به گفته های دکتر رضا پورجونکی، رئیس این مرکز در صورت توسعه قابلیت تبدیل شدن به بهترین مرکز جراحی محدود را دارد. استاندار نیز ضمن تقدیر از گردانندگان این مرکز ، دستگاهها و تجهیزات درمانی بکارگرفته شده را از بهترین برندها و آخرین فناوری ها خواند.

بنا به اظهارات مسؤلان قرار است این مرکز با ۳۰درصد تخفیف نسبت به دیگر مراکز درمانی خدمات ارائه دهد و در آینده ای نزدیک هم بخش خیریه ی آن جهت تحت پوشش قرار دادن افراد کم بضاعت فعال شود. عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و حجه الاسلام و المسلمین نبی موسوی امام جمعه خرمشهر از غایبان این مراسم بودند.