بلاتکلیفی در پروژه ای که فرماندار بندرماهشهر کلنگ زد و شش ماه بعد پیگیر تغییر کاربری شد!

خورنا- بلاتکلیفی در پروژه ای که فرماندار بندرماهشهر کلنگ زد و شش ماه بعد پیگیر تغییر کاربری شد!

به گزارش خورنا از بندرماهشهر، احداث پروژه پارک آبی بندرماهشهر در فروردین ماه سال جاری توسط محسن بیرانوند و جمعی از مسئولان محلی کلنگ زنی شد. بیرانوند در فروردین ماه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفته است: کار احداث پارک آبی بندرماهشهر با سرمایه گذاری ۵۴۰ میلیارد ریالی پتروشیمی مارون با حضور جمعی از مسئولان محلی آغاز شد!

اما بیرانوند در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۷ در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بندرماهشهر گفته است: “تمامی موافقت‌های پارک آبی گرفته شده اما اخیرا سازمان بازرسی ایرادی در رابطه با کاربری زمین پارک آبی گرفته است، زمین پارک آبی به عنوان فضای سبز ثبت شده و باید به یک کاربری متناسب تغییر کند. تغییر کاربری به این صورت بوده که ابتدا باید در کمیسیون ماده ۵ استان بررسی شده و سپس در شورای عالی شهرسازی کشور تایید شود و این روال تقریبا ۸ ماه زمان می‌برد. با استاندار و مدیرکل بازرسی استان خوزستان صحبت‌هایی شده و نامه از استاندار به مدیرکل بازرسی زده شده که اگر مدیرکل بازرسی با درخواست تغییر کاربری موافقت کند همزمان با انجام مراحل تغییر کاربری کار پروژه آغاز می‌شود.”

بر اساس اظهارات فرماندار بندرماهشهر، بیش از ۴ ماه از نامه نگاری استاندار خوزستان با مدیرکل بازرسی استان خوزستان گذشته است. بیرانوند قول داده بود که در صورتی که مدیرکل بازرسی استان با نامه درخواست استاندار موافقت کند، نیازی نیست به انتظار تصویب تغییر کاربری زمین در شورای عالی شهرسازی بمانیم و پروژه پارک آبی بندرماهشهر آغاز میشود.

نزدیک به ۵ ماه از اظهارات فرماندار بندماهشهر گذشته است. آیا مدیرکل بازرسی استان خوزستان همچنان پاسخی به نامه درخواست استاندار نداده است؟ آیا پاسخ مدیرکل بازرسی استان به استاندار، منفی بوده است؟ آیا پاسخ مدیرکل بازرسی استان به استاندار مثبت بوده اما مسئولین بندماهشهر اهمال کاری کرده و پروژه را آغاز نکرده اند؟ در هر سه صورت فرماندار باید پاسخگو باشد.

اگر مدیرکل بازرسی استان نامه استاندار را پس از ۵ ماه بی جواب گذاشته _که البته بعید به نظر میرسد_ فرماندار بندرماهشهر باید هرچه سریعتر و بدون اتلاف وقت دستور جایگزینی زمینی مناسب را جهت احداث پارک آبی صادر میکرد و نباید سرمایه شهر و پروژه های شهر را معطل روندهای اداری زمان بر میکرد.

اگر مدیرکل بازرسی استان خوزستان در پاسخ به نامه درخواست استاندار مخالفت کرده، باز هم فرماندار بندرماهشهر باید هرچه سریعتر و بدون اتلاف وقت دستور جایگزینی زمینی مناسب را جهت احداث پارک آبی صادر میکرد.

اگر مدیرکل بازرسی استان خوزستان با درخواست استاندار موافقت کرده است، پس چرا این پروژه هنوز وارد فاز اجرایی نشده و خبری از آغاز پروژه نیست؟ فرماندار بندرماهشهر باید در خصوص چرایی تاخیر در اجرای این پروژه به چشمان منتظر شهروندان محروم بندرماهشهر توضیح دهد.

حالا تقریبا  ۱۰ ماه از کلنگ زنی پروژه و ۵ ماه از قول فرماندار برای تغییر کاربری زمین گذشته است. هرچند مشخص نیست پروژه ای که زمین آن درگیر مشکلات حقوقی بوده و از قبل هم همه اطلاع داشتند، چگونه برای بار دوم کلنگ خورده، اما خبری هم از تغییر کاربری زمین نیست!