بارندگی‌های اخیر ۲۵۰ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی اندیمشک خسارت وارد کرد

خورنا- سید هدایت اله موسوی ، ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی را مهم ترین فرصت برای توسعه اشتغال و کار آفرینی اندیمشک دانست و اظهار داشت: امسال کشت چغندر قند در بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفت.

وی شهر آزادی را مهم ترین تولید کننده چغندر شهرستان اندیمشک دانست و افزود: به دلیل نبود کارخانه چغندر قند، محصولات تولید شده توسط کشاورزان استان خوزستان به شهرها و استان‌های دیگر صادر می‌شود که در صورت توجه به ایجاد کارخانه‌های چغندر قند در خوزستان روند تولید این محصول در استان افزایش می‌یابد.

احداث کارخانه چغندر در شهرستان دارای توجیهات قوی اقتصادی است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیان اینکه امسال برای نخستین بار بیش از ۲ و نیم هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت چغندر قند به روش نشایی اختصاص یافت، عنوان کرد: با توجه به میانگین و ضریب بالای کشت و تولید چغندر اندیمشک احداث کارخانه چغندر در این شهرستان دارای توجیهات قوی اقتصادی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان اندیمشک، خاطر نشان کرد: از سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرستان و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی حمایت ویژه می‌شود تا با ایجاد کارخانه چغندر قند به چرخش تولید و رونق اقتصادی استان خوزستان و کشور بیش از گذشته اهمیت داده شود.

موسوی با اشاره به لزوم حمایت از کشاورزان برای تولید محصولات و رفع مشکلات آنان، بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در باران‌های اخیر بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک در بخش‌های مختلف شهری و روستایی خسارت وارد شد.

در بارندگی دی ماه امسال به بیش از ۳ هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک خسارت وارد شد

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های ابتدایی میزان خسارت به اراضی کشاورزی پس ازبارندگی‌های اخیر ۵۰ درصد است، افزود: در بارندگی دی‌ماه امسال بیش از ۳ هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک خسارت دیدند که بیشترین حجم خسارت مربوط به اراضی گندم، چغندر قند، کلزا، سبزی و صیفی بوده و میزان کامل خسارت پس ازبررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک ادامه داد: میزان خسارت به کشت‌های پاییزه شهرستان اندیمشک پس از بارندگی‌های اخیر در اراضی گندم آبی ۲۳۰۰ هکتار، چغندر قند ۵۰۰ هکتار، کلزا آبی ۲۲۰ هکتار، سبزیجات برگی ۴۰۰ هکتار و سیب زمینی ۲۵۰ هکتار است.

وی افزود: امیدواریم با همکاری و پیگیری مسئولان استانی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای و فرماندار شهرستان، روند خدمت رسانی به کشاورزان شهرستان پس از بارندگی‌های اخیر شتاب گیرد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *