۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شهرداری اهواز مربوط به زباله شهر است

خورنا- منصور کتانباف امروز در آئین افتتاح سرای محله کوی رمضان اهواز با اشاره به در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی صاحب دارد و حتما به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) خواهد رسید اما همه باید قدردان زحمات کسانی باشیم که برای به ثمر رسیدن آن تلاش کردند.

وی با ابراز امیدواری از منشأ خیر بودن برای مردم اهواز، بیان کرد: سرای محله براساس مطالعه و تحقیق آماده و به بهره‌برداری می‌رسد. این سراها محل ارتباطات، صله رحم است و اهالی مردم باتوجه به سبک زندگی جدید از هم بیگانه نخواهند بود.

شهردار اهواز با اشاره به این‌که در سرای محله ها ۱۴ فعالیت تعریف شده است که در آینده مردم بیشتر با آن بیشتر آشنا می‌شوند، ادامه داد: همه این فعالیت‌ها تحت عنوان خانه تعریف شده است. در بلاد اسلامی و ایران به ویژه اهواز جلسات قرآن برگزار می‌شود که در سرای محله‌ها خانه قرآن و عترت وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به خانه ایثار و شهادت، اظهار داشت: ملت ایران، ملت شهادت است و همیشه باید این آمادگی را داشته باشیم. و باید در این جهت که درگذشته فرزندان این ملت چگونه رشادت داشتند و اکنون چگونه می‌توان رویش‌های جدیدی را داشته باشیم.

کتانباف به وجود خانه فناوری اطلاعات در سرای محله کوی رمضان اهواز، بیان کرد: دنیای امروز دنیای کامپیوتر و اینترنت است و این حوزه اگر به خوبی تبیین نشود حتما از ظرفیت بد آنها سوءاستفاده خواهد شد پس حتما از این ظرفیت باید استفاده کرد.

شهردار اهواز با اشاره به این‌که توصیه همه بزرگان به خواندن کتاب و تحقیق است اظهار داشت: علاوه بر خانه پژوهش به عنوان لازمه هر شهر و شهروند، خانه سلامت با موضوع‌های کاربردی، محیطی، اجتماعی و شهروندی ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: هلال احمر نیز درخواست کرد تا خانه هلال برای مسائل خاص در ظرفیت‌هایی نظیر سرای محله‌ها تولید شود که در ابتدا باید در شهرداری مورد بررسی قرار گیرد.

کتانباف با اشاره به خانه کارآفرینی در سرای محله کوی رمضان اهواز، بیان: یکی از مشکلات ما بحث شغل، کار و کارآفرینی است که از این ظرفیت باید استفاده کرد. بازارچه‌ای که در مجاورت این سرای محله قرار دارد، تأکید شد تا در اختیار بانوان محله قرار گیرد. بانوان از ظرفیت این سرای محله استفاده کنند.

شهردار اهواز با بیان این‌ که شهرداری نهاد عمومی و غیردولتی است، گفت: ۱۰۰ درصد هزینه‌ها را مردم پرداخت می‌کنند. در اهواز نفت، گاز و دیگر صنایع‌ها را برخوردار هستیم اما برای شهرداری و اداره شهر قانون نظام مقدس اسلامی تعیین شده که مردم باید هزینه را پرداخت کنند.

وی با اشاره به این‌که دولت مگر در حوزه شهرداری تکلیفی ندارد، گفت: اگر قانون مربوط به شهرداری بودجه سال ۹۸ تصویب شود، فاتحه شهرداری‌ها خوانده است. در این راستا به همراه چهار شهردار کلانشهر کشور خدمت رئیس مجلس رسیدیم مبنی براینکه اگر تصویب شود سال آینده سال نابودی شهرداری در کل کشور است.

کتانباف ادامه داد: لاریجانی، کمیسیون اقتصاد و شوراها پذیرفتند اما تک تک اعضای مجلس شورای اسلامی خوزستان باید مستقیم یا غیرمستقیم مذاکره و مطالبه داشته باشند.

شهردار اهواز اظهار داشت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از هزینه شهرداری تنها مربوط به زباله شهر است. کلاس بازیافت در سرای محله به ما آموزش می‌دهد که تفکیک زباله را از آشپزخانه داشته باشیم که شهرداری نیز باید ظرفیت لازم برای این مساله را داشته باشد و در ازای آن چیزی پرداخت شود.

سرای محله کوی رمضان اهواز در مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع و در قالب سه طبقه احداث شده و امکانات موجود در آن شامل خانه بازی، خانه ورزش، خانه کودک و نوجوان، امور خانواده، خانه ایثار و شهادت، خانه سلامت، خانه قرآن و عترت، خانه فرهنگ و هنر، خانه بازیافت، خانه فناوری اطلاعات، کتابخانه، خانه پژوهش، خانه دوام و ایمنی، ستاد بحران، خانه جلسات، اتاق مدیریت، نمازخانه، کلاس آموزش و سالن آمفی تئاتر است.

انتهای پیام/