برگزاری دوره ی آموزشی طرح تربیت بهگر در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر

خورنا|باقر گل فر:بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر ، دوره ی آموزشی تربیت بهگر در سالن اجتماعات مرکز بهداشت  برگزار شد.

علی نوری معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت در تشریح این دوره ی آموزشی گفت : در راستای اهداف بهداشت حرفه ای و ایجاد تشکیلات بهداشتی مناسب در کارگاه ها و صنایع مشمول با بعد شاغلین ۲۰ تا ۴۹ سال طی یک دوره آموزشی ۴ روزه ( ۱۶ تا ۱۹ دی ماه ۹۷) با حضور منتخبین بهگر با تلاش احمد دشتی مسئول واحد بهداشت حرفه ای ستاد مرکز بهداشت  به اجرا درآمد.

رئیس مرکز بهداشت افزود : این دوره ی آموزشی به منظور بالا بردن سطح سلامت کارگران در کارخانجات آغاز شده و  ضمن بیان  اهمیت انجام معاینات دوره ای ، اهم علوم مختلف بهداشتی از جمله آموزش سلامت بهداشت حرفه ای، نجات و کمک های اولیه بیماری های واگیر و غیرواگیر، اصول بهداشت محیط، ایمنی و حفاظت فنی، تغذیه و بهداشت روان به فراخور نیاز و اهداف برنامه  توسط کارشناسان مربوطه ستاد مرکز بهداشت و پرسنل فوریت های پزشکی ۱۱۵ شبکه بهداشت و درمان شهرستان تدریس شد  و نامبردگان پس از آموزش در محل کار خود با حفظ سمت اولیه، در ایستگاه بهگر به ارائه ی خدمات مراقبت های اولیه بهداشتی و با محوریت آموزش موازین بهداشت حرفه ای شاغلین و کمک های اولیه به مصدومین حوادث و سوانح شغلی نقش پررنگ تری ایفا خواهند نمود.

وی اظهار داشت : طرح تربیت بهگر با هدف کلی ارتقای سطح سلامت کارگران و پیشگیری در زمینه از کار افتادگی زودرس آنان در اثر بروز سوانح و حوادث در محیط کار ایجاد می‌شود و بهگر ، کارگر آموزش دیده ای است که با حفظ سمت اولیه در محل کار ، خدمات کمکهای اولیه ،تهیه و ارسال آمار سوانح و حوادث ،نظارت بر استفاده صحیح از وسایل حفاظت فردی و همکاری در اجرای برنامه های آموزشی را در محل کارگاه بر عهده دار می باشد.

شایان ذکر است : ارائه کمک‌های اولیه در کارگاه‌های کوچک، شناسایی عوامل زیان آور و پیشنهاد تهیه وسایل حفاظتی مناسب در مقابل آن، کنترل و نظارت بر کار صحیح وسایل حفاظت فنی دستگاه‌ها، افزایش استفاده صحیح از وسایل حفاظت فردی در محیط کار از اهداف اختصاصی ایجاد ایستگاه‌های بهگر است.

گفتنی است : در پایان این دوره در محوطه ی مرکز بهداشت  شهرستان آموزش اطفای حریق نیز توسط پرسنل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ارائه شد.
مدرسان مدعو از در این دروه ی آموزشی ، سلیمانخانی ،  تقی زاده ،  دهقان و روستایی و بازوند بودند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *