صادرات مواد اولیه ‌سیمان‌ از بندر امام خمینی ره به ‌۱ میلیون و ۶۱۸ هزار تن افزایش یافت

خورنا|باقر گل فر:عادل دریس مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با تمهیدات عملیاتی لازم توانست صادرات کلینکر (مواد اولیه تولید سیمان) را با ۸۸ درصد رشد به بیش از یک‌میلیون و ۶۱۸ هزار تن افزایش دهد.

عادل دریس با بیان اینکه بندر امام خمینی بزرگ‌ترین بندر تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی ایران است، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ بیش از ۱۹ میلیون تن کالای غیرنفتی و حدود ۱۲ میلیون و ۵۱۹ هزار تن کالای نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است.

وی مجتمع بندری امام خمینی (ره) را مرز ترانزیت فرآورده‌های نفتی کشور عنوان کرد و افزود: ترانزیت فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره) با ۱۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به حدود ۲ میلیون تن رسیده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به تخلیه بیش از ۸ میلیون و ۷۴۹ هزار تن انواع کالاهای اساسی مانند جمله خوراک دام و نهاده کشاورزی در ۹ ماه گذشته، افزود: با آمادگی و توانایی این بندر بزرگ تجاری در خدمات‌رسانی به شناورهای پهن‌پیکر و فله‌بر شاهد رشد ۲۶ درصدی تخلیه کالا نسبت به مدت مشابه هستیم.

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان دسترسی به مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه‌غربی کشور را از دیگر مزیت‌های این بند دانست و عنوان کرد: بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و آماده‌به‌کار، کارآمدی توان نیروهای عملیاتی برای تحقق نرخ سرعت تخلیه مطلوب و ظرفیت بالای ترمینال‌های کالایی از عوامل و علل تقویت جایگاه این بندر بزرگ تجاری در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی است./تسنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *