عضو هیات رئیسه مجلس: استانی شدن انتخابات مجلس در وضعیت بودجه کشور تاثیر مثبت دارد

رنجبرزاده تشریح می کند که کیفیت بررسی بودجه با استانی شدن انتخابات چه تغییری می کند.

اکبر رنجبر زاده با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۸ کل کشور در مجلس گفت: نگاه نمایندگان به بودجه نگاه ملی و توسعه‌ای است، برای نماینده مجلس که نماینده ملت است به همان اندازه که مشکلات و تنگناهای حوزه انتخابیه خود مورد توجه و اهمیت است به سایر مناطق و بخش‌ها نیز توجه و نگاه ویژه دارد.

وی ادامه داد: اگر نگاه یک نماینده به مشکلات و معضلات ملی نباشد و فقط درصدد توسعه و رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود باشد، به‌دور از عدالت است.عضو هیئت‌رئیسه مجلس با حمایت از کمپین اجتماعی “بودجه ملی و نه به بخشی‌نگری” افزود: اگر می خواهیم نگاه ملی به بودجه در بین نمایندگان مجلس تقویت شود و دیگر شاهد نگاه بخشی و منطقه‌ای از سوی برخی از نمایندگان به بودجه‌های سالانه کشور نباشیم باید انتخابات استانی شود.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس با بیان اینکه باید به این نکته توجه داشت مردم انتظاراتی از نمایندگان دارند که باید به آنها رسیدگی شود، اظهار داشت: اگر نمایندگان به‌صورت استانی انتخاب ‌شوند، نگاه نمایندگان به سمت مسائل ملی بیشتر خواهد شد و حتی در سطح استانی و منطقه‌ای کمک ‌کننده خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استانی شدن انتخابات طرح عادلانه ای است؟ گفت: با اولویت بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مورد موافقت نمایندگان قرارگرفت، در صورت تصویب آن در صحن علنی مجلس نگاه ملی به پروژه ها و طرح‌ها تقویت می‌شود.