پیشنهاد اتاق بازرگانی اهواز برای راه‌اندازی خط هوایی عمان-قطر-اهواز

خورنا- شهلا عموری، در نشست خبری که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه در خوزستان انواع صنایع‌دستی تولید می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه هیچ‌گونه برندی در زمینه صنایع‌دستی خوزستان وجود ندارد؛ با چند شرکت داخلی در این خصوص رایزنی شده و موفق به ترغیب آن‌ها برای برند سازی در زمینه صنایع‌دستی شدیم.

وی افزود: افرادی که به‌عنوان گردشگر به استان مراجعه می‌کنند باید با اعتماد به یک یا چند برند مطرح، اجناس و وسایل موردنیاز خود را خریداری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز درباره وظیفه و تعهدات این اتاق به بازرگانان گفت: اتاق بازرگانی به‌عنوان مادر تشکل‌ها، انجمن‌ها و واحدهای تولیدی، به مجموعه‌های تحت عضویت خود خدمات ارائه می‌دهد اما اتاق بازرگانی در اهواز علاوه بر این به افرادی که کار تولیدی می‌کنند و در این اتاق نیز عضویت ندارند خدمات ارائه می‌کند.

عموی ادامه داد: اتاق بازرگانی اهواز توانست بسیاری از مشکلات صادرکنندگان را در آن مطرح و در صورت نیاز به پیگیری بیشتر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کند.

وی درباره افزایش ارتباط بازرگانان با کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس به‌ویژه عراق، بیان داشت: ترانزیت کالا به عراق موجب رونق اشتغال، کارآفرینی و ارزآوری می‌شود؛ در حال حاضر کشور عراق مقصد نخست بازرگانان خوزستانی است و در حال انجام کارهای زیرساختی برای فعالیت بازرگانان در کشورهای قطر و عمان هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بابیان اینکه کشور قطر حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، افزود: کشور قطر مانند سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس بیشتر نیازهای اساسی خود را از خارج وارد می‌کند که البته استان‌های فارس، بوشهر و بندرعباس در بحث بازرگانی با کشور قطر بسیار از ما جلوتر هستند.

عموری ادامه داد: برای ارتباط آسان‌تر بازرگانان و همچنین سرعت بخشیدن به صادرات، پیشنهاد راه‌اندازی خط هوایی اهواز-بندرعباس-قطر یا قطر-عمان-اهواز به استانداری خوزستان داده‌شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: خوزستان به دلیل اشتراکات زبانی و فرهنگی با مردم کشورهای قطر و عمان به‌سرعت می‌تواند بخش قابل‌توجهی از بازارهای این دو کشور را به دست آورد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به گذشت ۱۴ سال از عمر مرز چذابه، گفت: عدم زیرساخت‌های مناسب در مرز چذابه مشکلات جدی را برای صادرات و واردات به وجود آورده است.

وی بابیان اینکه عدم توسعه زیرساخت‌ها سبب بروز خسارت به صادرکنندگان شده، افزود: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور اضافه کردن یک دروازه برای روان شدن تردد کامیون‌ها در مرز متأسفانه تاکنون این مورد محقق نشده و این مسئله شب خوابی کامیون داران در مرز را بعضاً تا ۵ روز افزایش داده است.

عموری تأکید کرد: اتاق بازرگانی اهواز همواره در بحث مشکلات مالیاتی از فعالان اقتصادی حمایت کرده و تلاش بر این بوده که برای رفع موانع در کنار بخش خصوصی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: توانستیم با عملکرد قوی مجموعه اتاق بازرگانی اهواز و همکاری اتاق‌های بازرگانی آبادان و خرمشهر، علاوه بر کسب کرسی مسئولیت اتاق مشترک ایران و عراق، مسئولیت اتاق بازگانی عمان و قطر را نیز کسب کنیم.

وی تصریح کرد: برقراری ارتباط مستمر با عراق، عمان و قطر، افتتاح خط کشتیرانی بندر خرمشهر به بندر صحار و ارائه ویزای فرودگاهی در عمان از مهم‌ترین دستاوردهای اتاق بازرگانی اهواز بشمار می‌رود.

انتهای پیام/