اجرای طرح یکسان‌سازی پاداش به کارکنان شرکت صنایع پتروشمی خلیج‌فارس

خورنا|بار گل فر:بین کارکنان شاغل در یک مجموعه همچون یک آفت بوده که انگیزه کارکنان را هدف قرار داده و با اجرای یک طرح هوشمندانه در هلدینگ خلیج فارس این تهدید به یک فرصت تبدیل شده است.

با دستور و حمایت جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس طرح یکسان سازی پرداخت سالانه ۱۳ پاداش تقویمی و مناسبتی به تمامی کارکنان رسمی، قراردادی، پیمانکاری و کارگری در ستاد، شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تصویب و نهایی شده است.

عید نوروز، ولادت حضرت علی ع، عیدسعید مبعث، ولادن حضرت عباس ع، روزکارگر، ولادت حضرت امام حسین ع، نیمه شعبان، کمک معیشت ماه رمضان و عید سعید فطر، عید سعید قربان و غدیرخم، بن کتاب و نوشت افزار فصل بازگشایی مدارس، ولادت حضرت محمد ص، سالروز پیروزی انقلاب (۲۲ بهمن)، روز زن و مادر و عید نوروز این ۱۳ پاداش تقویمی را تشکیل خواهند داد.

بر این اساس تا پیش از پایان سال ۹۷ دست کم چشم کارکنان به دریافت سه پاداش تقویمی شامل سالروز پیروزی انقلاب (۲۲ بهمن)، روز زن و مادر و عید نوروز با رقم‌های قابل توجه روشن خواهد شد و نکته جالب پرداخت این پاداش‌ها آن است که برای نخستین بار با رفع کامل تبعیض‌ها تمامی کارکنان از یک پاداش یکسان برخوردار خواهند شد.

در این راستا توزیع کارت خرید متحدشکلی در بین کارکنان ستاد و تمامی شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه هلدینگ خلیج فارس آغاز شده و مبالغ پاداش‌ها در این کارت‌ها مطابق با برنامه و جدول زمان بندی تعیین شده شارژ می‌شود.

این اتفاق درحالی در هلدینگ عملیاتی شده که پیشتر شاهد آن بودیم که در یک مناسبت خاص شرکت‌های به صورت سلیقه‌ای نسبت به پرداخت پاداش و یا کمک به کارکنان اقدام می‌کردند و بعضا در یک شرکت سالانه چندین نوبت پاداش و کمک پرداخت می‌شد و کارکنان یک شرکت سال به سال رنگ این پاداش را هم نمی‌دیدند.

از سوی دیگر، با شارژ کارت خرید کارکنان، بر خلاف سال‌های گذشته که مثلا بسته کمک شامل آجیل، خواربار، شیرینی و شکلات و … به کارکنان هدیه می‌شد و بعضا این کمک‌ها با وجود هزینه های صرف شده مشکلی از وضعیت معیشتی کارکنان را حل نمی‌کرد حالا کارکنان با دریافت مبالغی در قالب کارت خرید می توانند این پول را صرف کارهای متنوعی کنند و عملا محدودیت‌ها به طور کامل رفع شده است.

البته این رفع تبعیض صرفا در حوزه پرداخت پاداش های تقویمی به کارکنان نبوده و به زودی خبرهای جالبی در خصوص یکسان سازی حقوق، دستمزد و مزایا با تعریف فرمول و ساز و کار جدیدی در سطح هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس منتشر خواهد شد./انرژی نیوز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد طبق معمول شامل پتروشیمی رازی نمیشه اصلا هیچی شامل کارگران پیمانکار رازی نمیشه اصلا تومنطقه حساب نمیشن
    • امین قیم سلام وخسته نباشید متاسفانه مدیر عامل وقت شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد این پاداشی ازماگرفت ومارا حجمی تلقی میکنه
  • سبز علی کاشکی همه شرکتها در منطقه ویزه اقتصادی ما هشهر مثل هلدینگ خیلج فارس عمل کنند
  • ناشناس من کارمند قراردادی پتروشیمی رازی هستم. توی پتروشیمی رازی اصلا خبری از این پاداش ها نیست. ۳ ساله که میخوان طرح طبقه بندی رو اجرا کنن، هر ماه به یه بهونه ای اونو به تعویق میندازن. انصافا دیگه ناامید و افسرده شدیم. خدا کنه هلدینگ استخدامی بزنه ما از اینجا بریم.
  • صمد الان در ماهشهر برخی از شر کت های هلدینگ به کارکنان خود برای شهرهای همجوار سرویس ایاب و ذهاب می دهند ولی برخی شرکت های دیگر نمی دهند.واقعا ظلمه
  • کچل سلام باعرض سلام و درود خدمت تمام کارگران پیمانکار بی دفاع چند روز پیش یعنی مهر ماه 1400 یه پاداش از طرف هلدینگ دادن که شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد بده به کارگران پیمانکار از 13ملیون فقط 3900ملیون به ما تعلق گرفت ولی برای خودشون که حقوق نجومی میگیرن کامل تعلق گرفت چرا باید اینقدر نابرابری باشه همه میدون که هر چه کار سخت هس برا ما کارگران پیمانکار هس حقوق ومزیا هم از همه کمتر میگیریم توراخدا به فریاد ما کارگران برسید با این وضعیت بد اقتصادی.نه بدی آب و هوا به ما تعلق نمی‌گیرد نه سختی کار نه دوری از خانواده