واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرک بندر امام

خورنا: مدیرکل گمرک بندر امام خمینی(ره) اعلام کرد : واردات مواد غذایی و کالاهای اساسی مردم و همچنین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بر اساس برنامه منظم و طبق روال عادی از طریق این گمرک انجام می‌شود.
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران ، اکبر مصباح گفت: در سا‌ل‌جاری ۱۰ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار شامل مواد غذایی و نهاده‌های دام و طیور و آهن‌آلات از طریق گمرک بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۵ و از حیث ارزش ۵۰ درصد افزایش داشته است.
وی افزود : با توجه به نیاز واحدهای تولیدی داخلی به مواد اولیه و همچنین نیاز جامعه به کالاهای اساسی، کارکنان این گمرک تلاش می‌کنند تشریفات گمرکی ترخیص کالاهایی مانند گندم، جو، روغن خام، برنج، شکر و همچنین ذرت، دانه سویا، کنجاله سویا و آهن‌آلات را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند.
وی افزود: امسال بیش از ۴.۷ میلیون تن کالا به اررزش افرون‌بر ۱.۹ میلیارد دلار از گمرک بندر امام خمینی(ره) و گمرکات تابعه آن به خارج صادر شده است که عمده آنها را گازها، محصولات پتروشیمی، پلی‌اتیلن، منواتیلن گلایکول، آمونیاک، متانول، سنگ آهن و گریس تشکیل می‌دهد.
مدیرکل گمرک بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه در هشت ماه امسال درآمد این گمرک از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال گذشته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است، گفت: در این مدت بیش از ۲۴۶ هزار تن کالا از گمرک بندر امام خمینی(ره) ترانزیت خارجی شده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۶ درصد افزایش یافته است.
وی گفت: راه‌اندازی سیستم پنجره واحد تجاری، اجرا و راه‌اندازی سامانه هوشمند و ورود و خروج کالا، اجرای طرح فیبر نوری و اتصال به شبکه دیتای مخابرات استان خوزستان،
استفاده از سامانه جامع صدور مجوز الکترونیکی و راه‌اندازی سامانه جامع قضایی ازجمله این اقدامات بوده است.
مصباح همچنین افزود: اتصال فیبر نوری به گمرک منطقه ویژه
اقتصادی پتروشیمی جهت اتصال به گمرک بندر امام خمینی(ره) و شبکه اینترانت گمرک ایران، اتصال به گمرک سجافی از طریق رادیو جهت اتصال به گمرک بندر امام خمینی(ره) و شبکه اینترانت گمرک ایران، راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری دبیرخانه، راه‌اندازی سیستم هوشمند خروج کالا در گمرک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیگیری راه‌اندازی سیستم بینا (امور مالی) و راه‌اندازی سیستم هوشمند ترانزیت در گمرک بندر امام خمینی(ره) از مهم ترین برنامه‌های در دست اقدام این گمرک است.
مدیرکل گمرک بندر امام اظهارداشت: به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات کارکنان و ارباب‌رجوع هر ماه با حضور رؤسای ادارات این گمرک جلسه‌ای برگزار و ضمن بحث و تبادل‌نظر درباره اقدامات و عملکرد گمرکات، راهکارهای پیشنهادی در برای بهبود انجام امور مطرح می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *