در بازدید معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری از بنادر خوزستان:

بندرامام خمینی (ره) برترین جایگاه بهره وری عملیات بندری + تصاویر

خورنا|باقر گل فر:معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف بازدید از بنادر خوزستان در رأس هیأتی دوازدهم دی ماه سال جاری طی سفری دو روزه بازدید خود را از بندر سجافی آغاز کرده و پس از بازدید از بنادر امام خمینی(ره)، شادگان، خرمشهر، آبادان، چویبده ، سفر خود را طی روز دوم با بازدید از بندر اروندکنار و گفتگو با فعالین بندری به اتمام رساند.

بازدید معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر خوزستان

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف بازدید  و بررسی بنادر خوزستان  در رأس هیأتی طی سفر به استان خوزستان روز چهارشنبه  دوازدهم دی ماه وارد اهواز و سپس  به قصد بازدید از بنادر کوچک این استان، به شهرستان هندیجان رفت و  در ابتدای ورود مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای اداری این شهرستان قرار گرفت.

وی و هیأت همراه در ابتدای این سفر ضمن حضور در یادمان مزار شهدای گمنام نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود.

طی این سفر ‌که مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) وی را همراهی می کرد، از بندر سجافی که در این شهرستان و در دهانه رودخانه ی زهره واقع شده، بازدید به عمل آورد.

بندر سجافی از جمله بنادر کوچک و محلی استان خوزستان است که سال ۱۳۸۶ با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی با هدف رونق کسب و کار و تجارت محلی و کمک به توسعه مناطق محروم احداث و به بهره برداری رسیده است.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای ارتقای بندر سجافی

محمد راستاد طی این سفر با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۳۸۶ بیان داشت: انتظار می رود که این زیرساخت بتواند ناوگان تجاری دریایی این شهرستان را فعال نگه دارد که متأسفانه آنچنان که شایسته و بایسته است از این ساخت ها استفاده نمی شود.

لذا در حال حاضر برنامه داریم به منظور بهسازی و ارتقای  این بندر طی پروژه ای با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نسبت به بهسازی و ارتقای آن اقدام کنیم.

همچنین برای بهبود دسترسی دریایی، کانال منتهی به خلیج فارس عملیات هیدروگرافی در حال انجام است تا به ارزیابی از  حجم عملیات لایروبی برسیم و عملیات لایروبی آن آغاز گردد.

وی با اشاره به مذاکرات خود با مدیرعامل تعاونی لنج داران این شهرستان عنوان کرد که سازمان بنادر و دریانوردی به سهم خود پیگیر حل مشکل سوخت شناورها می باشد و امیدوارم با رفع این مشکل شاهد فعالیت لنج داران و بهره گیری از ظرفیت های فعلی این بندر و بهبود فعالیت های تجاری در آن باشیم.

همچنین درجریان بازدید از بندر سجافی، وی و هیات همراه از بخش های مختلف این بندر اسکله، بارانداز و انبار سرپوشیده دیدن کرده و  امکانات این بندر را بررسی نمود.

طی این بازدید که فرماندار شهرستان هندیجان و مسئول گمرک این بندر نیز حضور داشتند، طی توضیحاتی آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری و میزان رسوب کالا در این بندر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به مذاکرات خود با مدیرعامل تعاونی لنج داران این شهرستان عنوان کرد که سازمان بنادر و دریانوردی به سهم خود پیگیر حل مشکل سوخت شناورها می باشد و امیدوارم با رفع این مشکل شاهد فعالیت لنج داران و بهره گیری از ظرفیت های فعلی این بندر و بهبود فعالیت های تجاری در آن باشیم.

بندرامام خمینی(ره) در جایگاه برتر بهره وری عملیاتی قرار دارد

محمد راستاد و هیأت همراه در ادامه سفر خود به بنادر خوزستان، وارد منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) شد و در ابتدای ورود خود از پروژه تعمیرات اساسی بزرگراه مجتمع بندری امام خمینی(ره) به شهر بندرامام خمینی(ره) به طول ده کیلومتر که با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال آغاز گردیده، بازدید نموده و با جزییات  و مراحل اجرایی آن از نزدیک آشنا شد.

طی پروژه تعمیرات اساسی  بزرگراه مجتمع بندری امام خمینی(ره) که از آبان ماه سال جاری آغاز شده است، طول مسیر بزرگراه ظرف مدت ۱۸ ماه، روکش آسفالت بهسازی و ترمیم و پل روگذر آن نیز تعمیر می گردد.

محمد راستاد و هیات همراه در ادامه بازدید خود از مجتمع بندری امام خمینی(ره) طی نخستین  روز سفر خود به بنادر خوزستان، ضمن بازدید از این مجتمع بزرگ بندری، در محل پروژه خارج سازی مغروقه های آبراه خور موسی حضور یافت و آخرین وضعیت خارج سازی مغروقه ها را از نزدیک بررسی کرد.

با توجه به اینکه بندرامام خمینی(ره) هاب غلات و کالاهای اساسی کشور به شمار می رود؛ خوشبختانه طی سال جاری شاهد این بودیم که از نظر تخلیه  غلات  در این بندر بالغ بر ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در حدود ۲۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد نشان می دهد.

این بندر به لحاظ  دسترسی دریایی، اسکله های مناسب، پسکرانه و انبارهای نگهداری می تواند نرخ تخلیه بسیار مناسبی برای کشتی های فله بر  به دست بیاورد و از آنجا که کشتی های متعددی همزمان در اسکله های بندرامام خمینی(ره) پهلو گرفته اند، بین ۱۰ تا ۳۰ هزار تن در روز قابلیت تخلیه و بارگیری وجود دارد.

به عبارتی حداکثر زمان برای اینکه یک فروند کشتی با محموله ۶۰ هزار تن غلات در این بندر تخلیه شود، طی ۸ روز است.

بنابراین با این روندی که در بندرامام خمینی(ره) فعالیت های مرتبط با تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی صورت می گیرد، خوشبختانه  این بندر به لحاظ بهره وری عملیات بندری در جایگاه بسیار خوب و مناسبی قرار دارد و از لحظه پهلوگیری کشتی در اسکله عملیات تخلیه محموله با حداکثر سرعت انجام و کالا های اساسی به انبارهای نگهداری یا سیلو ها منتقل می شود.

لزوم تشریک مساعی ارگان های ذیر بط برای رونق فعالیت های تجاری بندر شادگان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه سفر خود به بنادر خوزستان، از  بندر شادگان بازدید نمود. در جریان این سفر جمعی از مسئولین شهرستان شادگان و نمایندگان لنج داران با وی مشکلات و مسائل مرتبط با تخلیه و بارگیری کالا در این بندر  مطرح کرده و خواستار رسیدگی و مرتفع شدن این مشکلات با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی شدند. در جریان بازدید محمد راستاد و هیأت همراه از بندرشادگان، وی از بخش های مختلف این بندر محلی که با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی طی سال های گذشته با هدف رونق کسب و کار و تجارت و رفع محرومیت احداث گردید، بازدید به عمل آورد.

وی در خلال صحبت های خود با نمایندگان لنج داران و تجار فعال در این بندر، با اشاره به ماموریت ها و وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری کالا را از اهم این موضوعات برشمرده و خواستار تشریک مساعی ارگان های ذیربط گردید.

ادامه بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر خرمشهر و آبادان

بازدید از کارگاه کشتی سازی اروندان در خرمشهر، بندر خرمشهر، بندر آبادان و بندرهای محلی چویبده و اروندکنار و بررسی وضعیت آنها  و گفتگو با فعالین بندری از برنامه های بعدی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  طی این سفر دو روزه به بنادر خوزستان بود.

 

بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر خوزستان بندر سجافی ، بندر شادگان ،بندر امام خمینی ۳۳D

بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر خوزستان بندر سجافی ،بندر شادگان، بندر امام خمینی ۳۸

بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر خوزستان بندر سجافی، بندر شادگان ، بندر امام خمینی ۴۵

بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر خوزستان بندر سجافی ،بندر شادگان ،بندر امام خمینی ۵۰

بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر خوزستان بندر سجافی ، بندر شادگان ، بندر امام خمینی ۱۰D

بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر خوزستان بندر سجافی ، بندر شادگان ،بندر امام خمینی ۳۰B