اندیکا همچنان بدون گاز

شهری که ۳۰ کیلومتر با بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز جهان فاصله دارد

خورنا- کیامرث حاجی‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی تأمین سوخت و مواد نفتی که در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، بابیان اینکه انتظار می‌رود مدیران استان در انجام مصوبات ستاد مدیریت بحران جدیت بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: مدیری که اهمیت لزوم اجرای مصوبات را نمی‌داند باید قوانین را مطالعه کند چراکه عدم اجرای مصوبات کارگروه‌های ستاد مدیریت بحران تخلف است و پیگرد قانونی و قضایی دارد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در مسیر خطوط لوله انتقال نفت و گاز، افزود: ایجاد آتش‌نشانی‌های صنعتی برای پشتیبانی و اطفاء حریق ناشی از آتش‌سوزی در خطوط انتقال نفت گاز که بعضاً از نزدیکی خانه‌های روستایی عبور می‌کنند برای حفظ جان مردم و پیشگیری از وقوع بحران ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: مدیران شرکت خطوط انتقال نفت و گاز در صورت عدم انجام این مصوبه شرعاً و قانون مسئول خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث خطوط لوله هستند.

حاجی‌زاده در خصوص بازرسی و بازدید مستمر از جایگاه‌های عرضه CNG گفت: متأسفانه به دلیل رشد قارچ گونه جایگاه‌های عرضه سوخت و ایجاد اماکن خدماتی رفاهی بین جاده‌ای، شاهد عدم رعایت اصول ایمنی و بهداشتی توسط این جایگاه‌ها و اماکن هستیم.

وی ادامه داد: برخی از اماکن بین جاده‌ای که وظیفه ارائه خدمات رفاهی به مسافران دارند، فقط محل جایگاه سوخت آن‌ها فعال بوده و از دیگر سازه‌های رفاهی جهت خدمات‌دهی به مسافران استفاده نمی‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بابیان اینکه دستگاه‌های بزرگی برای خدمت‌رسانی به مردم تشکیل‌شده، اظهار داشت: چگونه است که این دستگاه‌های عریض و طویل نمی‌توانند چند شهر شمالی و زاگرس نشین در خوزستان را که به مدت ۳ یا ۴ ماه در سال با سرمای شدید روبه‌رو هستند گازرسانی کنیم؟

وی با اشاره به اینکه عدم سوخت‌رسانی به عشایر از سوی هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست، افزود: در شهرهایی مانند اندیکا که با مشکل سوخت مواجه هستند و شهر و روستای آن گاز کشی نیست، باید هرچه سریع‌تر عملیات سوخت‌رسانی صورت گیرد.

حاجی‌زاده تأکید کرد: با توجه به بارش برف در مناطق شمالی خوزستان و ارتفاعات، همه دستگاه‌ها باید برای آسایش مردم در این مناطق تلاش کنند و هرگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بابیان اینکه سوخت‌رسانی به عشایر و روستاییان روند نامطلوبی دارد، گفت: جلوگیری از قاچاق سوخت کار درستی است اما باید سخت‌گیری‌ها برای یک روستایی و یا عشایری که نیازمند انرژی است تا مال و جان خود را از سرما حفظ کند، کمتر شوند. سامانه تجارت آسان مشکلاتی را برای روستاییان به وجود آورده که باید هرچه سریع‌تر ایرادات آن برطرف شوند.

اندیکا همچنان بدون گاز؛ شهری که ۳۰ کیلومتر با بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز جهان فاصله دارد

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه عدم گازرسانی به شهر اندیکا زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: اندیکا با ۵۰ هزار نفر جمعیت هنوز یک علمک گاز در آن موجود نیست و این در حالی است که فقط ۳۰ کیلومتر با بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز جهان فاصله دارد.

وی خطاب به نماینده شرکت گاز خوزستان، عنوان کرد: برای مردم کارکنید و از هیچ‌چیزی نترسید؛ انتظار می‌رود شرکت گاز جلسه‌ای تشکیل داده و اقدامات لازم را برای اجرای عملیات گازرسانی به این شهر انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی با همکاری شرکت گاز خوزستان به روند توزیع نفت سفید در شهرها، روستاها و میان عشایر سرعت بیشتری دهند.

انتهای پیام/