به منظور آشنایی با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد:

آموزش راهکارهای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان در رامشیر

خورنا – فرزاد شعبانی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر از برگزاری دوره آموزشی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان رامشیر خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر با اعلام خبر فوق گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان با حضور ۴۵ نفر در مراکز خدمات آزاده و عبدلیه از توابع شهرستان برگزار شد، در این کارگاه آموزشی و توجیهی در خصوص خطرات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آموزش های لازم ارائه شد.

محسن احمدی افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جزء بیماری های مشترک است که در صورت بروز موجب تلفات بسیار بالا تا ۱۰۰ درصد در طیور بومی و مرغداری ها می شود.

احمدی اظهار داشت: آموزش و ارتقاء دانش پرورش دهندگان، اطلاع رسانی، اعلام سریع تلفات به دامپزشکی برای واکنش سریع، افزایش امنیت زیستی در مرغداری ها، کاهش تراکم منطقه از جمعیت حساس (پرندگان صنعتی و بومی) افزایش فاصله جوجه ریزی و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای در حمل و نقل پرنده زنده، کود مرغی، تخم مرغ و… را از جمله راهکارهای جلوگیری از بروز این بیماری عنوان کرد.

وی جلوگیری از عرضه زنده طیور، تشدید اقدام های قرنطینه ای بهداشتی در مرغداری ها، کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و طیور، کارخانجات جوجه کشی و تشدید اقدام های پایش و مراقبت، تشخیص سریع، معدوم سازی و دفن بهداشتی لاشه ها را از دیگر راهکارهای مقابله با این بیماری برشمرد.