اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده های بهبهان

خورنا | پدرام کسائی:  رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بهبهان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری خورنا گفت: نقاط حادثه خیز جاده ها، مناطقی از جاده ها هستند که بدلیل مشکلات فنی جاده ای، بیشترین حوادث رانندگی در آن نقاط رخ می دهد.

کاظم شکرخواه افزود: شناسائی نقاط حادثه خیز توسط کمیسیونی در استان ها صورت می گیرد که در این کمیسیون پلیس راه نقش بسزایی را بدلیل داشتن آمار رسمی تصادفات جاده ای در اختیار دارد.

شکرخواه در خصوص نقاط حادثه خیز جاده ای بهبهان گفت: در سال جاری ۸ نقطه که بیشتر آنها در محور بهبهان – زیدون بوده، شناسائی و جهت اصلاح معرفی شد، که ۷ مورد از این نقاط توسط مشاور طراحی و برآورد شد، ولی بدلیل کمبود اعتبارات فقط یک نقطه در کیلومتر ۱۵ جاده بهبهان – زیدون به مناقصه گذاشته و شروع بکار شد.

وی در ادامه بیان داشت: پروژه اصلاح این نقطه خطرناک که از پاییز امسال عملیات اجرائی آن در دستور کار قرار گرفته، با قراردادی به مبلغ حدود یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان، جهت اصلاح قوس و حذف پیچ خطرناک و احداث مسیر جدید بطول ۸۰۰ متر، صورت گرفته است.

شکرخواه افزود: در تلاش هستیم در آینده نزدیک ۳ نقطه ی دیگر از نقاط حادثه خیز جاده های بهبهان که توسط مشاور طراحی آنها صورت گرفته به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرائی آنها آغاز شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بهبهان در پایان گفت: نقاط حادثه خیزی در مسیرها وجود دارند که نه با اصلاح قوس، بلکه به تناسب مشکلی که در این نقاط وجود دارد، با علائم ایمنی، رنگ آمیزی وآشکارسازی، یا نصب گاردریل و نیوجرسی و یا سرعت گیر تا حدودی ایمن سازی شده اند، که بحمدالله بعد از انجام اقدامات فوق در ۴ نقطه از محورهای مواصلاتی بهبهان در این نقاط شاهد تصادفات فوتی و جرحی نبوده ایم.