یاداشت ارسالی یک فرهنگی

به بهانه افزایش ۲۵درصدی حقوق مناطق جنگی به برخی از شهرهای استان خوزستان

خوزستان، مرزبانِ سربلند جنگ تحمیلیِ هشت ساله

*به بهانه افزایش ۲۵درصدی مناطق جنگی به برخی از شهرهای استان خوزستان

✍? روح الله شریعتی

?شنوندگان عزیز؛ توجه فرمایید، توجه فرمایید، علامتی که هم اکنون می‌شنوید، اعلام خطر یا وضعیت قرمز است و معنی و مفهوم آن این است که حمله هوایی انجام خواهد شد. محل کار خود را ترک و به پناهگاه بروید.”

✅با شنیدن صدای آژیر قرمز،پیر و جوان بود که سراسیمه و نگران به سمت پناهگاهها هجوم می بردند و این کار هر روزه تمام شهرهای استان خوزستان بود.خوزستان،با تمام وجود در برابر رژیم بعثی ایستادگی کرد؛جان داد اما خاک نداد.موشک های چندین متری صدام،کوچه های باریک شهرهای خوزستان را می شکافتند.

✅هرگز نمی توان آن روز شوم را فراموش کرد؛این بار دبستان پیروز بهبهان هدف موشک صدامیان قرار گرفت و چندین معلم و دهها دانش آموز در دم به شهادت رسیدند.شهرهای دیگر خوزستان نیز بارها موشک باران شدند اما امروز مورد تبعیضی آشکار قرار گرفته اند.

✅افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان مناطق جنگی و مرزی می بایست شامل حال تمام شهرهای استان خوزستان شود‌‌.خوزستان دین خود را به ایران زمین ادا کرد و امروز بخاطر فقر و محرومیت و ریزگرد، دارد خالی از سکنه می شود و شاید با افزایش این چندرغاز، انگیزه ماندن در این استان پر از نفتِ فقیر،بیشتر شود.

✅در پایان، ما کارمندان شهرستان های ذیل از نمایندگان خود می خواهیم که در برابر این اجحافِ آشکار و تبعیضِ ظالمانه سکوت ننموده و پیگیر حقوقِ موکلین خود باشند.

# ایذه، باغملک،مسجدسلیمان، رامهرمز،هفتکل،امیدیه،بهبهان، شوشتر،رامشیر،لالی و اندیکا.