پروژه آسفالت معابر بهبهان و چند نکته

عکس: آرشیو

خورنا | پدرام کسائی:  چاله چوله های معابر و کیفیت بسیار پائین آسفالت معابر، یکی از مشکلات اصلی شهر بهبهان است که نارضایتی شدید شهروندان را طی سالهای اخیر در بر داشته است.

پس از سالها انتظار و به مدد استاندار خوزستان بودجه ای شش میلیارد و سیصد میلیونی از سازمان برنامه و بودجه برای آسفالت معابر و رفع چاله چوله های شهر به شهرداری تخصیص یافت تا قبل از سال نو و ورود مسافران تا حدودی این مشکل مرتفع شود.

شهرداری بهبهان برای این منظور ۴۰ نقطه را در نظر گرفته که پروژه آسفالت را در این مناطق اجرا نماید.

در این نوشتار چند سوال از شهرداری بهبهان در خصوص نقاط انتخاب شده وجود دارد که امید است شهرداری پاسخ سوالات را برای تنویر افکار عمومی برای پایگاه خبری خورنا ارسال نمایند:

? بودجه پروژه آسفالت برای حل مشکل چاله چوله های شهر بوده، یا آسفالت مناطق جدید حاشیه شهر؟

?شهروندان مناطقی مثل کوی ماهور که در لیست نقاط پروژه آسفالت ذکر کرده اید، در هنگام اخذ پروانه پول آسفالت کوچه ها و خیابان را پرداخت کرده اند. آیا الان باید از این اعتبار مجددا برای آسفالت کوچه های آنها اقدام شود؟

? شهرداری بعنوان پیمانکار ترمیم نوار حفاری شبکه فاضلاب می باشد و در قبال زیرسازی و آسفالت نوار حفاری صورت وضعیت به شرکت آبفا می دهد و پول آن را دریافت می کند؛ آیا عملیات پروژه آسفالت از اعتبار شش میلیاردی در خیابان هایی که عملیات حفاری فاضلاب انجام شده هم در دستور کار است؟

?در برخی نقاط که در لیست اعلام شده مانند خیابان ۶۰ متری، مشکل آب گرفتگی باعث از بین رفتن آسفالت شده است. چه تمهیداتی براز رفع مشکل، قبل از اجرای عملیات آسفالت شده است؟

? چه تمهیداتی در نظر گرفته شده که معابری که اکنون آسفالت می شود ، پس از مدت کوتاهی توسط دستگاه های خدمات رسان شهری حفاری نشوند؟

شایسته است شهرداری از این فرصتی که پس از سالها برای بهبود وضعیت آسفالت معابر شهر دست آمده نهایت بهره را برده و به بهترین شکل ممکن کاری کند که مردم لذت خیابان بدون چاله چوله را در بهبهان پس از سال ها حس کنند.