امین بیانک مدیر عامل پتروشیمی غدیر:

پتروشیمی که به بابک زنجانی ۱۵۰ میلیارد تومان فروخته شد امروز ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد/غدیر ۲ در آبادان راه اندازی می کنیم

خورنا|باقر گل فر:امین بیانک مدیرعامل پتروشیمی غدیر در نشست امروز با اصحاب رسانه تصریح کرد: اگر بتوانیم هلدینگ پی وی سی را تشکیل بدهیم می توانیم جایگزین سابیک عربستان و ال جی کره را که بازار ترکیه را از ما گرفته اند شویم، با تجمیع تولیدات میتوایم با آنها رقابت خوبی را انجام دهیم.

بیانک گفت: در ۹ ماهه امسال توانسته ایم طبق برنامه عمل کنیم اما در کسب سود توانسته ایم پا را فراتر بگذاریم و ضمن تزریق محصولات و  اشباع پی وی سی در بازار ، تقاضای غیر معمول و دلالی  را مدیریت نماییم و امروز بالغ بر ۲ برابر سودی که پیش بینی شده بود  در این ۹ ماه کسب کرده ایم و ۴۲ میلیارد تومان را سود را بین سهامداران در سالجاری تقسیم خواهیم کرد.

 امین بیانک، در نشست خبری که به مناسبت ۸ دی ؛روز ملی پتروشیمی برگزار شد با اشاره به اینکه پتروشیمی غدیر در شش ماهه گذشته ۵۴ هزار و ۷۱۷ تن تولید داشت که این مقدار علیرغم خواب ۶۰ روزه شرکت صورت گرفت گفت:  برای سومین سال پیاپی این شرکت به ظرفیت اسمی و ثبت رکورد جدید خواهد رسید.

وی گفت: همکاران متخصص در غدیر توانستند ظرف ۴۷ روز رآکتور را بازسازی کنند، راکتوری که خارجی ها برای تعمیر آن ۶ ماه زمان خواسته بودند که خوشبختانه با توقف تولید ظرف مدت کمتری تعمیرات را انجام داده ایم.

وی افزود: ۳هزار و ۵۰۰ تن در غدیر در تولید عقب هستیم و ۱۰ روز کاری که در روزهای آتی جبران خواهد شد.

مدیر عامل پتروشیمی غدیر تصریح کرد: تحریم ها این صنعت را هدف قرار دادند و کشورهای تامین کننده کاتالیست دیگر به ما کاتالیست ندادند اما شرکت مهرتاش سپاهان دو مورد از کاتالیست های مهم را که قبلا از فرانسه دریافت می کردیم را ساختند.

وی عنوان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر روی ساخت کاتالیست ها سرمایه گذاری کرده ایم و ۳ سال آینده این کاتالیست ها  توسط شرکت مهرتاش سپاهان تولید و در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت که این سرمایه گذاری ۱۰ تن نیاز ما به کاتالیست ها را تامین خواهد کرد.

بیانک اظهار داشت: کلر و اتیلن دو خوراک اصلی ماست که از داخل تامین میشود ،یکی از مشکلات جدی ما در زمینه خوراک کلر است که بیشتر از ۶۰ درصد نتوانستیم تامین کنیم ، اگر نتوانیم کلر تامین نکنیم در تولید ای دی سی دچار مشکل و در نهایت در تولید پی وی سی دچار مشکل می شویم،که امیدواریم با تامین مابقی خوراک بتوانیم از ظرفیت موجود بهترین استفاده را ببریم.

وی نوسانات ارزی ،ثبت سفارش کالا و … را از عواملی عنوان کرد که شرکت را دچار مشکل کرده اما با فروش ریالی برخی از نیازهای شرکت را تامین کنیم.

بیانک افزود: تیرماه رسما وارد بورس شده ایم، انتهای ۹۴ که مدیرعامل غدیر شدم ، شرکت غدیر۱۵۰ میلیارد تومان به بابک زنجانی فروخته شده بود اما تحویل نگرفته بود و جزو هایی شرکت هایی بود که برگشت به دولت، امروز بدهی سالیانه و عقب افتاده نداریم و کارخانه در وضعیت فوق العاده  مطلوبی دارد و تاکنون ۳۰۰ درصد رشد ارزش سهام داشته و به گفته بورس سرآمد همه شرکتهای پتروشیمی است.

وی ادامه داد: قیمت کارخانه امروز بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است که همه این دستاوردها مرهون تلاشهای کارکنان شرکت است

بیانک گفت: فردا مراسمی رسمی در راستای مشتری مداری برگزار خواهیم کرد .

وی بیان داشت: تمامی پرسنل همه حقوق های معوقه خود را دریافت کردند و آن روز همه پرسنل غدیر سهامدار شرکت شدند و همه تلاش می کنند که افزایش سود داشته باشند.

وی در خصوص برنامه های آتی شرکت گفت:برنامه ای که برای غدیر تدوین کرده ایم این است که ظرفیت های مغفول مانده در غدیر یعنی تولید پی وی سی از ۱۲۰ هزار تن را به ۱۵۰ تن افزایش دهیم .

مدیر عامل پتروشیمی غدیر تصریح کرد: اگر بتوانیم هلدینگ پی وی سی را تشکیل بدهیم می توانیم جایگزین سابیک عربستان و ال جی کره را که بازار ترکیه را از ما گرفته اند شویم، با  تجمیع تولیدات  میتوایم با آنها رقابت خوبی را انجام دهیم.

مدیر عامل پتروشیمی غدیر  با بیان اینکه کمک های تاپیکو و شستا باعث شد که به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنیم گفت: غدیر ۲ را در آبادان راه اندازی می کنیم ،  آبادان برای تامین محصولات داخل و عراق مناسب است.

بیانک گفت: فروش محصولات این شرکت درب کارخانه است و از فروش سی اف آر اجتناب میکنیم چون هم زمانبر است و ۳ ما برای دریافت پول ناشی از آن زمان می برد و ما درگیر حمل و نقل می شویم.

وی درخصوص بازنشستگی خود گفت: بنده ۳ سال دیگر بازنشسته خواهم شد و ۳ بار هم استعفا داده ام ،بنده بازنشسته نیستم و امیدوارم افتخار بازنشستگی در دولت نصیب بنده بشود

وی عنوان کرد: در گذشته به مسایل زیست محیطی در غدیر توجه ای نشده بود اما با عملکرد خوب همکاران ۱۷ پروژه زیست محیطی انجام شد که همگی باعث شد به حداقل های آلایندگی زیست محیطی دست یابیم./نفت ما