کشف اشیای تاریخی در محل پروژه احداث زیرگذر شهر شوش صحت ندارد

خورنا- مصطفی نظری اظهارداشت: در بازدید میدانی به همراه مسئولین ارشد شهرستان شوش از محل پروژه احداث زیرگذر شهر شوش، هیچ آثار تاریخی مشاهده و پیدا نشده است.

وی گفت: پل زیر گذر در ورودی شهر شوش و جاده اصلی تهران و اهواز واقع شده و عدم احداث آن باعث ترافیک در محل و نارضایتی عموم مردم شده و همچنین یک مطالبه عمومی و خواسته مردم از میراث فرهنگی این است.

دادستان شوش افزود: مردم و مسافران که روزانه از این مسیر ترانزیتی تردد می‌کنند از ترافیک سنگین بسیار شدید و ناراضی هستند. در این ماه‌های اخیر حداقل سه تصادف فوتی، بیش از ۳۰ مورد تصادف جرحی و بیش از ۱۶۶ مورد تصادف خسارتی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه آثار تاریخی در محل زیر گذر مکلف هستیم آثار را حفظ کنیم.

نظری یادآورشد: در فضای مجازی تصاویر و خبرهایی منتشر شده که در محل احداث زیرگذر شوش اشیای تاریخی کشف شده است. شخصا به همراه مسئولین ارشد شهرستان شوش از محل پروژه احداث زیرگذر بازدید میدانی صورت گرفت و در این بازدید هیچ اشیای تاریخی مشاهده و کشف نشده است.

دادستان شوش خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی پیدا شدن اشیای تاریخی در محل پروژه ورودی شهر شوش گزارش نداده است. امیدواریم سازمان میراث فرهنگی خواسته مردم شوش را جدی گرفته و هرچه سریعتر این مشکل را رفع کند.

انتهای پیام/