آمادگی ستاد بحران شهرستان اندیمشک برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

خورنا- پیمان جهانگیری اظهار داشت: تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در شهرستان اندیمشک با توجه به شدت بارش باران در این شهرستان پیش‌بینی و فراهم شده است.

وی با اشاره به میزان باراش باران در شهرستان اندیمشک پس از بارندگی‌های اخیر افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی استان خوزستان در عصر روز پنجشنبه میزان بارش باران در شهرستان اندیمشک بیش از ۳۵ میلی‌متر بود.

فرماندار شهرستان اندیمشک عنوان کرد: هم چنین طبق اعلام سازمان هواشناسی استان خوزستان این میزان تا ظهر روز جمعه در شهر حسینیه به ۳۰ میلی‌متر، مازو ۳۵ میلی‌متر، پل تنگ ۲۵ میلی‌متر و بیدوربه ۱۷ میلی‌متر رسید.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد بحران در شهرستان اندیمشک پس ازبارندگی‌های اخیر، گفت: تاکنون پس از بارندگی‌ روزهای گذشته خسارت یا ایجاد حادثه‌ای در شهرستان مخابره نشده است.

جهانگیری بیان کرد: تمام تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با حوادث در شهرستان پیش بینی و فراهم و تمام خدمات امداد، عملیات، بهداشتی و درمانی در این زمینه بسیج شده‌اند و در صورت نیاز تمام نیازهای شهروندان در کم‌ترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود.

وی با بیان این که طبق اعلام سازمان هواشناسی استان خوزستان اوضاع نامساعد جوی تا ابتدای هفته آینده در آسمان شهرهای مختلف استان مستقر است، افزود: عشایر و دیگر شهروندان مناطق شهری و روستایی پیش از تردد از بسترهای آبی کوهستانی و مسیرهای جاده‌ای شهری و برون شهری به رعایت نکات ایمنی توجه و دقت کافی داشته باشند.

فرماندار شهرستان اندیمشک با اشاره به روند ذخیره آب در سدهای دز و کرخه، ادامه داد: میزان ذخیره آب در سدهای دز و کرخه اندیمشک مطلوب است و پس از پایان بارندگی میزان ورود آب به این سدها اعلام می‌شود.

انتهای پیام/