آغاز پروژه احداث تصفیه خانه پساب در پتروشیمی کارون

خورنا|باقر گل فر:بنابه گزارش خبرنگار خورنابه نقل از روابط عمومی به نقل از مدیر پروژه های صنعتی پتروشیمی کارون در راستای صیانت از محیط زیست پروژه تصفیه خانه جامع پساب شرکت پتروشیمی کارون آغاز گردید.

حسین رفیع زاده مدیر پروژه های پتروشیمی کارون بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از ارزشهای بنیادین مجتمع پتروشیمی کارون حفاظت از محیط زیست است . در این راستا پروژه احداث یک واحد تصفیه خانه جامع پساب تعریف گردید و پس از اخذ مجوز لازم از هیئت مدیره محترم ، طراحی و مهندسی پایه و تفصیلی آن از اول آبان ماه ٩٧ با همکاری دانشگاه کلید خورد.

وی در ادامه گقت:براساس این طرح کلیه پساب های تولید شده در این مجتمع به آب خام تبدیل می گردد و به مصارف داخلی این مجتمع خواهد رسید.

مدیر پروژه های پتروشیمی کارون اعلام نمود: با احداث و راه اندازی تصفیه خانه ، کلیه پسابهای این شرکت، تصفیه شده و علاوه بر جلوگیری از آلودگی خور به محیط زیست منطقه کمک شایانی می کند . پیش از این پایلوت این واحد توسط کارشناسان این دانشگاه در مجتمع پتروشیمی کارون نصب گردید.

لازم بذکر است،‌شرکت پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است. این شرکت در سال ۱۳۸۱ تاسیس گردید .فاز اول در اسفند ماه ۱۳۸۷ و فاز دوم در بهمن ماه ۹۵ رسماً افتتاح شد. پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کیفیت بسیار عالی تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه نماید.محصولات اصلی این شرکت ۸۰۰۰۰ تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات ( TDI) و متیل دی فنیل ایزوسیانات( (MDIاست.خدمات شرکت جهت برآورده ساختن نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه با بالاترین کیفیت طراحی شده و این شرکت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز به رقابت بپردازد.