فرماندار بهبهان: ستاد بحران بهبهان نیازمند ساماندهی است

خورنا: فرماندار بهبهان با اشاره به آبگرفتگی‌های شدید این شهرستان، ستاد بحران بهبهان را نیازمند ساماندهی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فرهاد باذلی‌محبوب صبح امروز در جلسه شورای اداری که در فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دشمنان ما امروز به دنبال ایجاد اختلاف و درگیری میان مسئولان هستند و ما نیز باید در پاسخ به این اقدام آنان، تصمیم‌های خود را با همدلی و هم‌فکری اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه کشور همواره در شرایط بحرانی خوب عمل کرده است، افزود: هرگاه دشمن فشار زیادی به ما وارد کرده، همدلی و وحدت ما نیز بیشتر شده است و با رهبری ولایت فقیه در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده‌ایم.

*اجرای برنامه های «عشاق بین‌الحرمین» در بهبهان

فرماندار بهبهان با اشاره به فرا رسیدن محرم و هفته بسیج تصریح کرد: در دهه اول محرم و هفته بسیج امسال، برگ دیگری از امور فرهنگی بهبهان ورق خورده و برنامه «عشاق بین‌الحرمین» در این شهرستان اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه توسط بسیج در حال برنامه‌ریزی بوده و در ساختمان قدیم این ارگان واقع در میدان هلال‌ احمر بهبهان اجرا می‌شود تا همه دسته‌های عزاداری پس از حضور در صحن امامزاده‌های در نظر گرفته شده، از این مجلس باشکوه نیز بهره‌مند شوند.

*هنوز اعتبارات مصوب شده را دریافت نکرده‌ایم

باذلی‌محبوب در ادامه در خصوص اعتبارات بهبهان گفت: امسال سال سختی را داشته‌ایم و با وجود گذشت بیش از هفت‌ ماه از آغاز سال، هنوز اعتبارات مصوب شده خود را دریافت نکرده‌ایم اما طبق خبرهای رسیده در هفته‌های آینده وضعیت بودجه بهبود می یابد.

وی با اشاره به سیل آبان ماه سال گذشته و بیان اینکه مراسم یادبود ۱۳ جان‌ باخته این حادثه در سالروز وفات آنها در بهبهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: هیچ شخص و علمی تاکنون نتوانسته از بروز حوادث طبیعی جلوگیری کند اما می‌توانیم در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده و با انجام برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب از میزان خسارت آنها بکاهیم.

فرماندار بهبهان ادامه داد: در اوایل همین ماه سیلاب دیگری در محور بهبهان به رامهرمز جان یک نفر دیگر را گرفت و در بارش روزهای گذشته نیز شاهد آبگرفتگی‌ها و مشکلاتی در سطح شهرستان بودیم.

*شهرداری نقاط حادثه خیز را شناسایی کند

وی افزود: از شهرداری خواسته‌ایم طی یک برنامه نقاط حادثه‌خیز شهر را شناسایی کرده و به ما بدهد تا نسبت به رفع آن نقاط مشکل‌ساز اقدام کنیم.

باذلی‌محبوب اظهار کرد: همچنین ستاد بحران باید برنامه‌ریزی شده و مأموریت‌ها به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شود تا در هنگام وقوع بحران، ستاد در کوتاهترین زمان تشکیل شده و مشکلی برای تهیه و بکارگیری تجهیزات لازم نباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که ما در سازماندهی ستاد بحران مشکل داشته که در حال حاضر در حال تجدید نظر در این باره هستیم تا در مدیریت حوادث غیرمترقبه ضعفی نداشته باشیم.