منطقه گردشگری بحرکان، هندیجان را به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل خواهد کرد

خورنا: منطقه گردشگری بحرکان، هندیجان را به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل خواهد کرد.

هندیجان مردمان نجیب باوفا و سختکوشی دارد ولی باید پذیرفت توجهات مسئولین برای تامین امکانات و خدمات این شهرستان بسیار کمرنگ است.

علی گلمرادی نماینده شهرستان های بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در گفتگو با خبرنگار خورنا اظهار داشت: بنده به درستی و به حق بی توجهی هایی که سالیان سال به شهرستان هندیجان شده است را به مسئولین ذیربط متذکر شده و خدمت همه آنها عرض کردم وضعیت موجود شهرستان هندیجان هیچ تناسبی با قدمت هندیجان با شایستگی، انتظارات و یا حق و حقوق مردم ندارد.

وی افزود: اگر چه هندیجان مردمان نجیب باوفا و سختکوشی دارد ولی باید پذیرفت توجهات مسئولین برای تامین امکانات و خدمات این شهرستان بسیار کمرنگ است.

گلمرادی خاطر نشان کرد: ما در این یکی دو سال گذشته برنامه ریزی های خوبی انجام دادیم و پروژه های خیلی در دستور کار قرار گرفته که اگر آنها به سرانجام برسد اوضاع و احوال هندیجان دگرگون خواهد شد.

وی گفت: در بحث گردشگری بحرکان یک برنامه خیلی جامع و خوبی داریم که انشالله وقتی به اتمام برسد حتما هندیجان را به یکی از قطب های گردشگری در جنوب کشور مطرح خواهد کرد.

علی گلمرادی در ادامه افزود: بحث مزارع پرورش ماهی و میگو برای ثروت آفرینی و اشتغال جوانان و معیشت جوانان شهرستان هندیجان کار بسیار بزرگی است که با جدیت پیگیر هستیم و اخیرا هم کلنگ هزار هکتار آن به زمین شده است و پیگیر هستیم که انشالله به سر انجام برسد .

وی در رابطه با جاده مواصلاتی هندیجان به بندر ماهشهر گفت: جاده مواصلاتی هندیجان به بندر ماهشهر که قریب به ۱۵ سال در دستور کار قرار دارد به امید خدا مصمم هستیم که هر چه زودتر به پایان برسد و مردم با ایمنی کامل در رفت و آمد باشند.

نماینده هندیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیر هستیم با مجمع نمایندگان استان بوشهر شهرستان هندیجان را به خط آهن سراسری متصل کنیم خط آهنی که بندر امام را به بندر بوشهر متصل میکند و از کنار هندیجان میگذرد تا این شهر را از حالت بن بست خارج کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با جدیت تمام پیگیر هستیم که انشالله شهرستان هندیجان به منطقه ویژه اقتصادی، تجاری تبدیل شود این اتفاق یک اتفاق بزرگ است باعث میشه سرمایه های بخش خصوصی بخاطر معافیت ها به این سمت گسیل داده شود تا شاهد توسعه همه جانبه ای در این منطقه باشیم.

گلمرادی خاطر نشان کرد: با مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان جلساتی برگزار کردیم که بتوانیم اسکله سجافی را توسعه داده و لایروبی کنیم و هنچنین در بحث پشت کرانه های بندری هم اتفاقاتی بیافته که بتوانیم یک رونق خوبی در بخش بنادر داشته باشیم.

وی در رابطه با مشکلات صیادان گفت: در بحث صید و صیادی بحث موتور های ۷۵ هزار یا آن مازاد هزینه سوخت که دریافت میشد کارهای خوبی بود که کمک میکرد تا جامعه صید و صیادی با انگیزه بالاتری پای کار باشند که انشالله با اون پرورش ماهی و میگو در قفس بتوانیم در این بخش هم اتفاقات بزرگی را شاهد باشیم .

گلمرادی در پایان افزود: یکی از کارهای بسیار بزرگ که با جدیت پیگیر هستیم بحث سدهای پایین دست و سلولوزی هست که در انتها و پایین دست رودخانه زهره باید احداث شود موافقت های ضمنی گرفته شده کار شکنی هایی هم داره انجام میشه اما با جدیت دنبال میکنیم که دغدغه کشاورزان هم از این طریق در واقع حل شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *