شهردار بهبهان: شورای شهر برای شهرداری مانع ایجاد می‌کند

خورنا: شهردار بهبهان ضمن گلایه از شورای اسلامی شهر این منطقه گفت: توان و پتانسیل انجام کار را داریم اما شورا موانعی ایجاد می‌کند که فرصت خدمت را از ما می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، علیرضا بهادری صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در آغاز تصدی خود در شهرداری اعلام کردم که این دستگاه ۸ میلیارد تومان بدهی ثابت شده و مستند دارد اما با هر سختی در کنار این بدهی‌های گذشته، کارهای عمرانی بسیاری انجام شد و کلنگ پروژه‌های بزرگی مانند خیابان آیت‌الله بهبهانی و پارکینگ طبقاتی خیابان عدالت به زمین زده شد و در حال حاضر نیز در حال طی کردن مراحل کار است.

وی افزود: در این زمان پارک شهروند در ساحل سد شهدا احداث شد که در نوع خود در استان خوزستان بی‌نظیر بوده و در ایام نوروز میزبان مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور بود.

شهردار بهبهان ادامه داد: همچنین در امر خیابان، پارک و فضاسازی مسکن مهر شهرستان در کنار باند سبز، پارک امیرکبیر و بلوارهای کمربندی کارهای خوب و بی‌نظیری انجام دادیم و این‌ها در حالی صورت گرفته است که اعتبارات اندک بوده و بدهی‌ها نیز فشار مضاعفی وارد می‌کرد.

* برخی طلب‌کاران شهرداری قدمتی ۲۰ ساله داشته اند

وی با بیان اینکه برخی طلب‌کاران شهرداری قدمتی ۲۰ ساله داشته‌اند، تصریح کرد: در ابتدا بدهی‌ها را اولویت‌بندی کردیم و توانستیم در طول دو سال، هفت میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان بدهی سنوات گذشته که بر دوش ما گذاشته شده بود را پرداخت کردیم و این در حالی است که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر نیز با مسدود کردن حساب ارزش افزوده شهرداری، از آن برداشت کردند.

بهادری با بیان اینکه با این کار تکریم ارباب رجوع و مردمداری کردیم، گفت: در قبال پرداخت این بدهی‌ها، بدهی‌های جدیدی نظیر حق بیمه کارگران و حقوق کارمندان گریبانگیر ما شد.

* من را به پای میز استیضاح کشاندند

وی خاطرنشان کرد: از نیمه اسفند سال گذشته تاکنون در حالت استیضاح هستم، ماندن و رفتن من مشخص نیست و هر ۱۵ روز کلنگ یک استیضاح به زمین زده می‌شود اما وقتی خودم خواستم بروم، نگذاشتند و وقتی قصد انجام کار داشتم من را به پای میز استیضاح کشاندند.

شهردار بهبهان با گلایه شدید از شورای اسلامی شهر و با بیان اینکه پتانسیل و توان کار بوده اما موانع زیادی را ایجاد می‌کنند، ابراز کرد: مالیات بر ارزش افزوده پالایشگاه بیدبلند یک بهبهان ۷ میلیارد تومان است که نیمی از آن متعلق به شهرداری است همچنین ۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از پالایشگاه بیدبلند دو بهبهان و دو میلیارد تومان دیگر نیز از مسکن مهر طلب داریم.

وی خاطرنشان کرد: دریافت این مطالبات باید از مرکز و توسط شهردار پیگیری شود اما هر بار قصد خروج از بهبهان را داشتم، شورای شهر اجازه نداده و می‌گفتند باید در شهر بمانی تا نتیجه استیضاح مشخص شود.

بهادری افزود: کارکنان و پرسنل شهرداری صبح هر روز از من درخصوص آخرین وضعیتم سوال می‌پرسند و یک روز خداحافظی می‌کنند و روز دیگر تبریک می‌گویند، این پرسنل با این وضعیت دیگر برای من آنگونه که باید کار نمی‌کند.

* اگر شهرداری بدهی دارد، شهردار مقصر نیست

وی اضافه کرد: اگر شهرداری بدهی دارد، شهردار مقصر نیست، باید بگذارند کار کند اما در حال حاضر وضعیت من مشابه فردی است که وی را دست و پا بسته‌اند و می‌گویند کار کن!

شهردار بهبهان در پایان با بیان اینکه از این وضعیت خسته شده و خواستار مشخص شدن وضعیت خود هستم، گفت: با همه ناملایمتی‌هایی که صورت گرفته، کار خود را ادامه داده که به طور مثال در بودجه عمرانی سال ۹۱ مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را برای ادامه ساخت پارک بانوان و ۴۰۰ میلیون تومان را برای فاز دو بهسازی خیابان عدالت بهبهان در نظر گرفته‌ایم.