مراسم تعزیه با اجرای شوشتری‌ها در ماهشهر برگزار شد

خورنا: مراسم تعزیه اباعبدالله الحسین (ع) با اجرای گروه سلاسل شوشتر در شهرک طالقانی بندر ماهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، مراسم تعزیه به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) از سوی شهرداری بندر ماهشهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان امام خمینی (ره) این شهرستان با اجرای گروه سلاسل شوشتر و با حضور مشتاقان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

برپایی مجلس تعزیه سوگواری امام حسین (ع) نقش به‌سزایی در رواج و شناسایی این هنر مذهبی به عنوان نماد واقعی از تجسم مظلومیت، شجاعت و غربت امام حسین (ع) دارد به طوری‌که هر بیننده‌ای از مسلمان و غیر مسلمان با دیدن صحنه‌های تعزیه متأثر می‌شود.

این مراسم طبق روال سال‌ گذشته با اجرای گروه سلال شوشتر و با حضور خیل مشتاق عزاداران حسینی در میدان امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

برگزاری مراسم تعزیه در این ایام با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت و همراهی مردم با توجه به علاقمندی جوانان و نوجوانان به این مراسم یکی از راهکارهای احیا و ماندگاری هنر اصیل و قدیمی تعزیه در این شهرستان است.

گفتنی است، اجرای مجلس به شهادت رسیدن حربن‌یزید ریاحی، به تصویر کشیدن چگونگی امان‌نامه شمر به حضرت عباس (ع)، به تصویر کشیدن مناظرات امام حسین (ع) و یارانش با لشکر شمر و به تصویر کشیدن نحوه اسارت یاران امام حسین (ع) و شهادت حضرت علی اصغر (ع) بخش‌هایی از این مراسم معنوی بود.