تبدیل وضعیت ۴۰ هزار نیروی پیمانی توسط وزارت نفت

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: ۱۶۰ هزار نیروی قرارداد پیمانی در وزارت نفت داریم که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر آنها تبدیل وضعیت شده‌اند.

سیدحسین دهدشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکار اظهار کرد: طی مصوبه دولت مقرر شده که نیروهای پیمانکار تبدیل وضعیت شوند.

وی تصریح کرد: ۱۶۰ هزار نیروی قرارداد پیمانی در وزارت نفت داریم که تا چند هفته اخیر افزون بر ۴۰ هزار نفر آنها تبدیل وضعیت شده و برای دیگر نیروها نیز برنامه‌های خوبی در دستور کار دولت و وزارت نفت قرار دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی برخورداری این افراد از مدرک تحصیلی بالا و سابقه کار را از اولویت و مزایای این قانون و مصوبه عنوان کرد و گفت: کسانی که دارای مدارک تحصیلی بالای فوق دیپلم با سابقه بیش از دو سال و دیپلم با سابقه افزون بر هشت سال بوده نسبت به دیگر نیروهای پیمانی در ارجعیت هستند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برخی نیروهایی که تبدیل وضعیت شده‌اند تاکنون نه قرارداد آنها آمده و نه افزایش حقوقی در وضعیت حقوقی آنها به ثبت رسیده است، افزود: تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی ممکن است در برخی افراد همراه با افزایش حقوق نباشد و تنها منوط به قرارداد محقق شود.

دهدشتی خاطرنشان کرد: در این نوع قرارداد که قرارداد مستقیم نام دارد طرف حساب نیروهای مشغول وزارت نفت بوده و پیمانکاران در این زمینه هیچ دخالتی ندارند.

وی گفت: نیروهای پیمانی در صورتی که تبدیل وضعیت شده و قراردادی شوند در صورت برگزاری آزمون وزارت نفت، استخدام نیز می‌شوند.