بهبهان صدر نشین آمار باسوادی در استان خوزستان

خورنا | پدرام کسائی:  رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش بهبهان خبر داد: شهرستان بهبهان با بیش از ۹۶ درصد باسواد، صدر نشین آمار باسوادی در استان خوزستان

رئیس اداره سواد آموزی بهبهان از صدرنشینی شهرستان بهبهان با داشتن ۹۶/۵ درصد باسواد در استان خوزستان خبر داد.

غلامعلی چنگلوایی رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش بهبهان گفت: جامعه اسلامی و انقلابی ایران از مردمانی دانش طلب و جویای علم و آگاهی شکل گرفته است و طبق فرمان امام راحل(ره) برای تاسیس نهضت سوادآموزی، حرکت در مسیر علم اندوزی و مبارزه با بی سوادی یک حرکت ارزشمند ملی است.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه امری مهم است، افزود: با برنامه ریزی های هدفمند و فعالیت های صورت گرفته، بیش از۲۴۰۰ نفر از شهرستان بهبهان را در سال ۹۷ تحت پوشش سواد آموزی قرار داده ایم.

وی با بیان لزوم توجه به گسترش فرهنگ سوادآموزی در جامعه، اضافه کرد: از گذشته تا کنون جایگاه علم دوستی و علم پروری شهرستان بهبهان در استان خوزستان و کشور ویژه بوده تا جاییکه با یاری خداوند توانسته ایم با تلاش نیروهای سوادآموزی و کسب ۹۶/۵ درصد آمار باسوادی، مقام اول استان خوزستان را در مبارزه با بی سوادی به خود اختصاص دهیم.

چنگلوایی اظهار کرد: در سال ۹۷ حجم پیش بینی دوره سوادآموزی ۴۱۵نفر است که در صورت فعالیت مکمل به ۵۸۷سواد آموز افزایش یافته و دوره انتقال و تحکیم و حلقه کتاب خوانی ۱۸۳۰سواد آموز است.

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش بهبهان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بی سوادان درگروه سنی ۱۰تا ۴۹ سال،۴۸۲۴نفر و تعداد آموزش دهندگان همکار ۱۲۹ نفر است.

غلامعلی چنگلوایی رئیس اداره سواد آموزی در پایان کسب این مقام را به نیروهای تلاشگر سوادآموز و کارکنان اداری تبریک گفت و از مشارکت و مساعدت ادارات و دستگاهای اجرایی شهرستان بهبهان همچون آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی ره و دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای مطلوب برنامه های حوزه سوادآموزی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، ۳۶۵ نیروی آموزشگر در شهرستان بهبهان آماده همکاری با حوزه سوادآموزی هستند که در صورت نیاز به کار گرفته خواهند شد.