راه‌اندازی سامانه تشخیص هویت رانندگان با اثر انگشت در پایانه بار بندر امام خمینی (ره)

مرحله اول طرح سامانه تشخیص هویت رانندگان با اثر انگشت در پایانه بار بندرامام خمینی (ره)،در راستای سیاست های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، مبنی بر شفاف سازی فرآیندهای حمل و نقل و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و رعایت عدالت در امر نوبت دهی حمل كالا ، راه‌اندازی شد.

خورنا| هدایت اله ترحم: به گزارش خورنابندر امام خمینی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا اظهار داشت: مرحله اول طرح سامانه تشخیص هویت رانندگان با اثر انگشت در پایانه بار بندرامام خمینی (ره)،در راستای سیاست های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، مبنی بر شفاف سازی فرآیندهای حمل و نقل و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و رعایت عدالت در امر نوبت دهی حمل کالا، راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در طرح یاد شده پس از دریافت نوبت به‌صورت غیرحضوری و مراجعه راننده به پایانه بار، دریافت خدمات از ابتدای ورود به پایانه تا زمان اخذ بارنامه مستلزم احراز هویت وی از طریق اثر انگشت راننده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا در ادامه به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: صحت سنجی اطلاعات رانندگان ثبت‌شده در پایانه و حذف افراد متفرقه، اطمینان از تحویل برگ نوبت به شخص راننده و جلوگیری از صدور نوبت بدون اطلاع راننده و سوءاستفاده‌های احتمالی مترتب بر آن، حذف دلال‌ها در سطح پایانه در فرآیند دریافت نوبت و سالن اعلام بار از مهم‌ترین مزایای این طرح است.

دغاغله خاطرنشان کرد: با توجه به اسکن اثر انگشت راننده در زمان صدور بارنامه، شرکت حمل‌ونقل از احراز هویت و حضور شخص راننده اطمینان حاصل کرده و عملاً امکان سوء استفاده از مدارک رانندگان جهت دریافت بارنامه برطرف شده است که این امر به نوبه خود تأثیر بسزایی در پیشگیری از سرقت بار خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح مذکور از تضییع حقوق رانندگانی که در پایانه بار منتظر دریافت بار می‌باشند، جلوگیری شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *