میراث فرهنگی خوزستان باید عقب ماندگی خود در شوش را جبران کند

خورنا- غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آئین کلنگ‌زنی پروژه‌های شهر الوان اظهارداشت: مسئولین شهرستان شوش با اتحاد و همدلی در کنار هم در جهت رفع مشکلات مردم، توسعه و رفاه شهروندان تلاش و پیگیری‌ فراوانی می‌کنند. انتظار داریم طرح‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شوند، نیمه کار رها نشوند و در زمان تعیین شده به بهر‌ه‌برداری برسند. نیمه کاره رهاشدن این طرح‌ها باعث نا امیدی مردم می شود.

وی به اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اشاره کرد و گفت: با تلاش و تدبیر مسئولان استان و شهرستان و همچنین سهامدار و کارگران مشکل این شرکت برطرف شد و نباید اجازه بدهیم دشمن از این اعتراضات سواستفاده کنند.

استاندار خوزستان به ظرفیت‌های فراوان تاریخی، گردشگری و مذهبی شهرستان شوش اشاره کرد و افزود: این شهرستان هرسال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است باید سازمان میراث فرهنگی توجه بیشتری به این شهرستان کند.

شریعتی اظهارکرد: متاسفانه میراث فرهنگی خوزستان تاکنون موفق عمل نکرده و انتظار داریم که مدیریت جدید تلاش و برنامه‌ریزهای بیشتری نسبت به رفع مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها این سازمان اتخاذ کند.

استاندار خوزستان گفت: پس از پیگیری‌های فراوان و بیش از یک سال تلاش، ابتدای دی ماه امسال پس از بازدید از بخش شاوور پرونده شهرستان شدن شهرستان کرخه به هیات دولت ارسال می‌شود.

وی به درخواست شهردار الوان اشاره کرد و افزود: برای تامین اعتبار و ساخت یادمان شهدای شهر شاوور و الوان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود‌.

انتهای‌پیام/