برگزاری دوره استانی فرماندهان یگان محیط زیست در آبادان

خورنا : سیداحمد موسوی‌آزاد اظهار داشت: در حال حاضر زیستگاه بیش از ۳۱ درصد گونه‌های مختلف پرندگان کشور در آبادان است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: تنوع زیستی در منطقه آبادان، شامل پرندگان، گیاهان، پستانداران، دوزیستان و خزندگان می‌شود.
رئیس اداره محیط زیست آبادان افزود: به لحاظ منابع آبی، تنوع‌زیستی در آبادان، هم با محیط آبی و هم محیط خشکی ارتباط جدی و متقابل دارد.
وی ادامه داد: عمده پرندگان موجود در زیستگاه‌های آبادان و تالاب بین‌المللی شادگان از نوع بومی و مهاجر هستند.
موسوی‌آزاد در ادامه به ممنوعیت شکار انواع پرندگان در منطقه تصریح کرد: پرندگان شکاری، پرندگان خاص و محدودی هستند و برای پرندگان حفاظت شده و کمیاب به هیچ وجه مجوز شکار صادر نشده است.
وی در ادامه گفت: قسمت عظیمی از تالاب‌های شادگان نیز در آبادان واقع شده است که می‌توان به خوریان تالاب اشا‌ره کرد که بخش عظیم این تالاب در آبادان وجود دارد.
رئیس محیط زیست آبادان اضافه کرد: این تالاب در شرایط مناسب و ایده‌آلی قرار ندارد اما از نظر منابع آبی در مقایسه با دیگر تالاب‌ها شرایط بهتری دارد.
وی اظهار داشت: در همین راستا به‌منظور تشدید حفاظت و حراست از زیست‌گاه‌های حائز اهمیت استان و جلوگیری از تخلفات شکار، صید و قاچاق پرندگان نادر شکاری دوره توجیهی ویژه فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست سراسر استان ۲۸ شهریورماه در مرکز بازدیدکنندگان تالاب بین‌المللی شادگان واقع در کیلومتر هفت جاده قفاس برگزار می‌شود.
موسوی‌آزاد با اشاره به فرارسیدن فصل بازگیری خاطرنشان کرد: امیدواریم فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست سراسر استان در این دوره توجیهی حضوری گسترده داشته باشند.
وی افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب این دوره توجیهی با همکاری مسئولان ذیربط اندیشیده شده و امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو میزبان فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست سراسر استان باشیم.
رئیس اداره محیط زیست آبادان با اشاره به فرهنگ سازی محیط زیست و استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد برای توسعه اهداف زیست محیطی ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل ما در زمینه محیط زیست و مسائل زیست محیطی، فرهنگ‌سازی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *