به مناسبت هفته پژوهش:

پایگاه میراث جهانی شوش تور رایگان دانش‎آموزانی برگزار کرد

به مناسبت هفته پژوهش، پایگاه میراث جهانی شوش تور رایگان آشنایی با مواریث فرهنگی و جاذبه‎های گردشگری شوش را برای دانش‎آموزان شوشی برگزار کرد.

خورنا- به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مدیر پایگاه میراث جهانی شوش دراین‎باره اظهار داشت: از آن‎جا که آفت نسل‎ها در عدم آگاهی از پیشینه غنی وتمدن ممتاز و برجسته خویش است و از طرفی نیز دوران کودکی و نوجوانی بهترین سنین برای آموزش و درونی‎سازی فرهنگ و ایجاد حس نشاط ،افتخار و غرور ملی در نسل‎ها و پرورش حس پاسداشت از مواریث فرهنگی، هنری و مذهبی است، برنامه‎هایی راهبردی‎تر وموثرتر هستند که در این سنین و براساس اصول آموزشی و فرهنگی صورت پذیرند .

بیژن حیدری‎زاده ادامه داد: از همین‎رو تصمیم گرفتیم تا همزمان با هفته پژوهش، تور یک روزه آشنایی با مواریث فرهنگی، جاذبه‎های فرهنگی وگردشگری شوش را برای دانش‎آموزان شوشی برگزار کنیم.

او افزود: در این برنامه دانش‎آموزان دور اول و دور دوم ابتدایی به مناسبت هفته پژوهشی و فرهنگی و به منظور آشنایی با مواریث جهانی خود، همراه با معلمان و مربیان خود و به همراهی یکی از کارشناسان پایگاه میراث جهانی شوش از موزه و محوطه‎های میراث جهانی شوش بازدید پو اطلاعات تاریخی مربوط را کسب کردند.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش گفت: در این ویژه‎برنامه، علاوه بر توضیحات شفاهی، کتابچه‎های آموزشی و بروشورهای مختص محوطه باستانی شهر جهانی شوش نیز میان دانش‎آموزان توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد با هدف تشویق، از میان دانش‎آموزان نخبه، پژوهشگر و علاقه‎مند به تاریخ، برای سال‎های آتی همیار گردشگر جذب شود.