برگزاری مراسم شب یلدا در کنار مرقد شهدای گمنام دشت‌آزادگان

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دشت‎آزادگان و هویزه به مناسبت بلندترین شب سال، شب یلدای شهدایی را جمعه 30 آذرماه 97 در کنار مرقد مطهر شهدای گمنام این شهرستان در گلزار شهدا برگزار کرد.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مراسم غبارروبی، قرائت فاتحه و تجدید بیعت با شهدای گمنام شهرستان دشت آزادگان در طولانی‎ترین شب سال و با عنوان «شهیدان گمنام، صلابت و فخرآفرینی» با هدف زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره این شهیدان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور علی عبیاوی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‎های دشت آزادگان و هویزه، قلی‎پور فرمانده پایگاه بسیج ادارات شهرستان، مجید عبیات رزمنده هشت سال دفاع مقدس، طعمه‎پور مسئول بسیج دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، ستوان احمد پدرام و حمودی از بسیج آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان محلی برگزار شد، یاد شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس دشت آزادگان با روشن کردن شمع و غباروبی قبور مطهر این شهداء گرامی داشته شد.

در این مراسم سرپرست ادارات میراث فرهنگی دشت‎آزادگان و هویزه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تأکید کرد: میراث فرهنگی مردم دشت آزادگان و هویزه ارث بجامانده از شهدا است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست نام و یاد شهیدان عزیز را کم‎فروغ سازد.

او ادامه داد: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات، بقاء، حضور و درخشندگی است و این ما هستیم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود، جامعه و کشور، بلندی و ماندگاری به‌دست آوریم.

عبیاوی با اشاره به هدف حضور در این مکان مقدس در شب یلدا افزود: حضور ما در طولانی‎ترین شب سال در کنار شهداء در راستای ابدی ساختن عهد و بیعت خود با آرمان‎های انقلاب اسلامی و نیز ادامه دادن راه شهیدان با عزم و جزم است؛ چراکه این شهداء قوت و قدرت را به ما منتقل می‎کنند.

همچنین قلی‎پور فرمانده پایگاه بسیج ادارات دشت‎آزادگان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: وظیفه ما براساس پیام و گفته مقام معظم رهبری، حفظ جلوه و فرهنگ والای ایثار و شهادت و سپردن آن به نسل‌های آینده است تا همگان بدانند این انقلاب و جمهوری اسلامی، چقدر برای ما هزینه داشته و برای ملت گران تمام شده است.

گفتنی است؛ مراسم شب یلدا در کنار مرقد شهدای گمنام دشت‎آزادگان در پایان با قرائت فاتحه و پذیرایی از حضار پایان یافت.