اعتبار طرح های معیشت محور خوزستان افزایش می یابد

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم ایجاد معیشت پایدار در این استان گفت: در تلاشیم که سال آینده سهمی از بودجه عمرانی استان خوزستان به طرح های عمرانی معیشت محور اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه پنجشنبه در آئین کلنگ زنی نخستین مجتمع پرورش میگو(اتحادیه آبزیان گستر) و فاز نخست توسعه بیمارستان شهدا هندیجان اظهار داشت: تلاش بر این است که با اختصاص سهمی از بودجه عمرانی استان به طرح های عمرانی معیشت محور مانند احداث بندهای خاکی، زیرساخت های آبزی پروری و گردشگری معیشت پایدارتری برای مردم استان فراهم شود.

وی درخصوص طرح مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان گفت: از حدود یک سال پیش که به هندیجان سفر کردم مردم این شهرستان بحث پرورش میگو را مطرح و از آن زمان تاکنون پیگیری های لازم برای به نتیجه رسیدن این طرح انجام و هم اکنون وارد فاز اجرایی شد.

شریعتی افزود: فرماندار هندیجان و مدیرکل شیلات خوزستان سایر طرح های پرورش میگو را در این شهرستان دنبال کنند و برخی شرکت ها مانند جهاد نصر اگر مقید به انجام کار هستند کار را شروع یا به تعاونی های مردمی واگذار کنند تا کار را شروع کنند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد برخی سازمان های بعضا دولتی، نیمه دولتی و شرکت ها که هیچ دغدغه ای ندارند کار را متوقف و متقاضیان هم پشت درها منتظر باشند.

** هندیجان به قطب آبزی پروری استان تبدیل می شود

مدیرکل شیلات خوزستان نیز در آئین کلنگ زنی مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی اتحادیه آبزیان گستر هندیجان گفت: مجتمع های پرورش میگوی هندیجان در گذشته در مرحله مطالعات باقی مانده بودند و گام عملی برای به عمل رساندن آنها برداشته نشده بود.

نبی اله خون میزرایی افزود: طی ۲ سال گذشته یک بازنگری در این طرح ها انجام شد و در حال حاضر برای تبدیل هندیجان به عنوان دومین قطب پرورش میگوی استان برنامه داریم.

وی اظهار داشت: امیدواریم با شروع این کار سایر مجتمع های پرورش میگوی هندیجان (۵۰۰ هکتاری جهاد نصر و ۵۳۲ هکتاری آبزی گستران) یکی پس از دیگری به مرحله اجرا در آیند.

مدیرکل شیلات خوزستان تاکید کرد: یک فاز مطالعاتی نیز در منطقه بوطاهری هندیجان انجام می شود و طبق برنامه در کمتر از سه سال آینده شهرستان هندیجان به عنوان قطب آبزی پروری و پرورش میگوی موثر استان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت های فراوانی که در این شهرستان وجود دارد مورد بهره برداری و استفاده قرار خواهند گرفت.

** آبزی پروری آغاز حرکتی برای توسعه هندیجان است

فرماندار هندیجان نیز در این آیین اظهار داشت: این طرح(پرورش میگوی اتحادیه آبزیان گستر) نخستین طرح آبزی پروری هندیجان است که نقش مهمی در اشتغالزایی در این منطقه دارد و ۲۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

کورش مودت افزود: این طرح به عنوان طرحی موفق عمل خواهد کرد و آغاز حرکتی برای توسعه شهرستان هندیجان خواهد بود.

وی تاکید کرد: هندیجان هم اکنون در مدار توسعه قرار گفته و امید است این پیشرفت زمینه های آنی و موثری در اشتغالزایی منطقه داشته باشد.

** بیمارستان هندیجان باید پاسخگوی نیاز ۴۰ هزار نفر باشد

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز در آیین کلنگ زنی فاز اول توسعه بیمارستان هندیجان گفت: این طرح با اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد ریال به همت یک خیر( شاکر حبیب معرفی) آغاز می شود.

احسان صفایی افزود: احداث اورژانس ۱۸ تختخوابی، درمانگاه تخصصی و تکمیل سایت اداری در محل بیمارستان هندیجان به مساحت یکهزار و ۲۰۰ مترمربع در این فاز دیده شده است.

وی با تقدیر از مشارکت خیران در تجهیز بیمارستان هندیجان گفت: تاکنون دستگاه اکو، تست ورزش، دیالیز و سونوگرافی توسط خیران برای بیمارستان هندیجان تهیه شده است.

وی تاکید کرد: بیمارستان این شهرستان باید پاسخگوی نیاز جمعیتی در حدود ۴۰ هزار نفر باشد و باید مهاجرت درمانی از این شهرستان را متوقف کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *