نوای یا حسین فضای ماهشهر را پر کرد

خورنا: یک سال دیگر هم گذشت و باز هم زمانی برای گریستن در عزای سرور و سالار شهیدان دو عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش فرا رسید.

مردم ماهشهر به همراه سایر هموطنان خود در سراسر ایران اسلامی  که از روزها قبل،آماده سوگواری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان شده،با نصب پرچم های سیاه ، سفید، سرخ و سبز با عباراتی همچون یاحسین(ع)، کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ، السلام علیک یا اباعبدالله(ع)، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، یا ابوالفضل العباس(ع)، خون بر شمشیر پیروز است و عباراتی دیگر، زینت بخش خیابانها، معابر ، مساجد و حسینه‌ها شده است.

ماهشهری های عزادار در دو شب گذشته به عنوان اولین شب‌های ماه محرم و دهه اول آن با حضور درمکانهای مذهبی به روضه‌خوانی، سینه زنی و مداحی پرداختند.

با این حال هر چه به روز دهم ماه محرم ( روز عاشورا) نزدیک شویم بر شکوه این محافل افزوده شده و خیل عاشقان این امام همام از هر گوشه و کنار برای عزاداری در مساجد و تکایا و اماکن مقدس دیگر حضور یافته و هر کس به تناسب توان خویش در این مراسم شرکت می کند.

دادن نذری در این ماه به اوج خود می رسد و هرکس که تمکّن مالی دارد سعی می کند تا با برپا کردن مراسم نذری و یا دادن شربت به هیات‌های عزادار در ثواب این عمل خیر شریک شود.