بهبهان رخت سیاه پوشید

خورنا: با فرارسیدن محرم، بهبهان همراه با ایران اسلامی رخت سیاه عزای حسین (ع) بر تن کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر فرا رسید و بهبهان، شهر دارالمومنین میزبان امامزاده‌های متبرک و عظیم‌الشان اسلام، بر عزای سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) رخت سیاه بر تن کرد.

از روزهای گذشته هیئت‌ها و هیئت امنای امامزاده‌های واجب‌التعظیم بهبهان با برافراشتن بیرق‌های سیاه و نصب پارچه‌های مشکی با نوشته‌هایی در خصوص سیدالشهدا(ع) و علمدار کربلا به استقبال این ماه حق و مظلومیت رفته‌اند.

بازارهای این شر نیز در این روزها میزبان طبل‌ها، علم‌ها و پارچه‌های مشکی است که در کنار خیابان چیده شده و مردم از قشرهای مختلف برای تزیین مغازه، خانه و کوچه‌های خود به خرید وسایل مورد نیاز خود می‌پردازند.

در دهه اول محرم همه مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های بهبهان سیاه‌پوش شده و در شب‌های دهه نخست به عزاداری سالار شهیدان می‌پردازند، به گونه‌ای که در این ایام صدای نوحه‌سرایی مداحان تا پاسی از شب گوش‌های مردم مومن بهبهان را نوازش می‌کند.

مردم دیگر شهرها از جمله آبادان و خرمشهر نیز که از قدیم در بهبهان حضور دارند، برای خود حسینیه و هیئت جداگانه داشته که با طبل و عزاداری مخصوص خود، همواره میزبان جمع کثیری از بهبهانی‌ها است.

عزاداری امام حسین(ع) در بهبهان در شب تاسوعا و روز عاشورا به اوج خود رسیده و دسته‌های عزاداری این شهرستان با حرکت در خیابان‌ها به صحن مطهر امامزاده‌های مختلف رفته و در آنجا به سینه‌زنی و زنجیرزنی می‌پردازند.

مراسم تعزیه و شام‌غریبان نیز از جمله برنامه‌های عزاداران در روزهای پس از عاشورا است و این در حالی است که برخی هیئت‌های عزاداری تااربعین حسینی، عزاداری خود را ادامه می‌دهند.

گفتنی است برپا کردن حجله و ادای نذورات در این ایام در بهبهان مرسوم بوده و در یک کلام می‌توان گفت که بهبهان در محرم و صفر حال و هوایی کربلایی و شوری حسینی دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *